יו"ר מרכז השלטון המקומי, ראש העיר מודיעין, חיים ביבס מאיים לא לפתוח את שנת הלימודים אם לא תיפתר בעיית הצפיפות בכיתות.



במסיבת עיתונאים היום (שני), אמר ביבס: "אנחנו חודש לפני תום החופש ופתיחת שנת הלימודים. אנחנו יומיים לפני הגשת תקציב המדינה שיגיע לשולחן הממשלה. בספר התקציב לא נמצא ולו שקל אחד עבור הדבר הבסיסי והמרכזי ביותר - הפחתת מספר התלמידים בכיתות".



ביבס דורש 600 מיליון שקלים לביצוע הרפורמה והבהיר: "אם הכסף לא יהיה בתקציב, נצא לפעולות מחאה. הממשלה צריכה להחליט אם היא בעד או נגד חינוך".



ביבס המקורב לנתניהו, נשאל האם ראש הממשלה עודכן בכוונתו להשבית את פתיחת שנת הלימודים. הוא ענה כי אין דבר שלא הוברה לכל הגורמים הרלוונטיים מראש. "שוחחתי גם עם מנכ"לית משרד החינוך. לא נפתח את שנת הלימודים עם יותר מ-32 לתמידים בכיתה". 
לדבריו, מיד בתום מסיבת העיתונאים יוקם מטה המאבק. "אם הדברים שדרשנו לא יופיע בבסיס התקציב עד יום רביעי המאבק יתחיל בחמישי".

עופר בוזי, מ"מ ראש עיריית אור יהודה, אמר: "אנו קוראים לממשלה לחדול מלהכביד תקציבית על העיריות ולתת את כל התקציבים הנדרשים לתחום החינוך בכדי שנגיע ל-32 תלמידים בכיתה. למרות שבאור יהודה המצב טוב יחסית, כל ראשי הרשויות מאוחדים ואנו לא נהסס לצאת בפעולות מחאה בנושא ובכלל זאת גם את אי פתיחת שנת הלימודים".

מסיבת העיתונאים במרכז השלטון המקומי. צילום: אמרי מזור

גם נציג ארגון ההורים הארצי אבי צרף, יו"ר ועד ההורים בראשון לציון, הוריד את הכפפות: "בשם ארגון ההורים הארצי אני פונה אליך אדוני ראש הממשלה - ניסינו בטוב, התאפקנו, הקשבנו. אבל התחושה ששוב ביבי הקוסם עושה לנו איזה טריק. כולנו מגובשים במאבק על החינוך. ואני אומר לך - די".



לדברי צרף, בעוד שבספר התקציב יש סעיפים מוזרים וסקטרואיליים, נדהמנו לראות שאין בו זכר למה שהבטיח ראש הממשלה בפתיחת שנת הלימודים הקודמת. "אנחנו רוצים שקיפות. רוצים לדעת מה ילדינו מקבלים במערכת החינוך".



לדבריו, הפחתת מספר התלמידים בכיתות תפחית את האלימות ותגדיל את ההישגים. "כמו שהבטחת, בוא נעשה את השינוי למען כולנו", אמר צרף לנתניהו.



יו"ר ועדת החינוך בשלטון המקומי וראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר הוסיף: "הביטחון חשוב לכולנו, אבל צריכים להבין שהחינוך הוא לא הוצאה אלא השקעה".