מאיר אטינגר (23), נכדו של הרב מאיר כהנא, נעצר היום (שני) על ידי היחידה לטיפול בפשיעה לאומנית במחוז ש"י במשטרה, בחשד למעורבות בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית.

הבקשה למעצר הועברה על ידי השב"כ שחוקר את הנושא ומתחקה אחר עקבות המעורבים. אטינגר, הועבר לחקירה במתקני השב"כ ומחר בבוקר יובא לבית משפט השלום בירושלים שם יבקש השב"כ להאריך את מעצרו.
נגד אטינגר המתגורר היום בצפת, הוצא צו מינהלי האוסר עליו להיכנס לתחומי איו"ש למשך שלושה חודשים וזאת בעקבות המידע לכאורה שנערם נגדו, אולם על פי ההערכה הפר אטינגר את הצו ופעל מול מעורבים בפשיעה לאומנית לכאורה.
יש להדגיש כי בידי השב"כ והמשטרה מידע רב אודות פעילותו ומעורבותו של אטינגר הצעיר בכל הקשור לחשודים שנעצרו והואשמו בגין פשיעה לאומנית מצד הגרעין הימני, אולם עד כה לא הצליחו לבסס נגדו תשתית ראייתית מוצקה.

גם עתה יודעים בשב"כ כי אטינגר היה מקורב לאותם פעילים קיצוניים, הרבה להסתובב במחיצתם וברשותו לכאורה מידע רב על פעילותם. מטרת המעצר היא לאמת ולבסס את המידע שברשות כוחות הביטחון.

עו"ד יובל זמר המייצג את מאיר אטינגר אמר בתגובה למעצרו "התחושה היא כי מדובר במעצר לצורכי יחצנות יותר מאשר לצורכי חקירה ודי אם נציין כי מר אטינגר התייצב מיוזמתו לחקירה אליה זומן כבר ביום שישי האחרון ולבקשתו ובהסכמת היחידה החוקרת נדחתה להיום. נראה כי האירועים הקשים של הימים האחרונים הביאו את היחידות הרלוונטיות להשקיע מאמץ רב ביצירת רושם של עשייה ומה יותר טוב מנכדו של הרב כהנא בכדי לספק את רעב ההמונים.
אין לי כל ספק כי המעצר המתוקשר יסתיים בקול ענות חלושה וללא כל אישום".