בעיצומו של עומס החום הפסיקה היום (שלישי) פעילות המזגנים בבית החולים "שיבא" תל השומר בחלק מהמחלקות, והמאושפזים נותרו ללא קירור. 
מתלונות שהגיעו ל"מעריב-אונליין" עולה כי התקלה התחילה היום בשעות הבוקר, אך בבית החולים מסבירים כי הם מתמודדים עם הבעיה כבר מספר ימים והיום חלה החמרה במצב. "מערכת המיזוג שלנו לא בנויה לקרר בכאלה עוצמות", הסביר גורם בכיר בבית החולים.

"מאז שהחל גל החום ניסינו לנתב כמה שפחות מהקירור אלינו למשרדים ולדאוג שבמחלקות האשפוז יקבלו כמה שיותר ממנו, אבל לאחר יומיים של קירור אינטנסיבי הרבה יותר ממה שהמערכת מורגלת אליו, היום זה כבר מורגש גם בקרב החולים", הוסיף הגורם הבכיר.
בית החולים "שיבא" הפנה בתגובתו הרשמית אצבע מאשימה אל משרד האוצר, בטענה שזה סירב לאשר להם תוכנית לשיפוץ מערכת המיזוג בבית החולים לפני כשנתיים: "לבית החולים בעיות תשתית קשות הכוללות תשתית חשמל שאינה נותנת מענה מלא לבית החולים במיוחד בעיתות עומס כמו בקיץ הנוכחי. התוצאה של חוסר מספיק באספקת החשמל הינה הפסקות חשמל והשבתת חלקים מבית החולים כולל הפסקות של מיזוג האוויר".

"לפני כשנתיים קיימנו דיון עם החשבת הכללית של האוצר שדחתה ללא סיבה תכנית מהפכנית להפעיל בשיבא מערכת ייצור חשמל בגז טבעי ללא עלות מצד בית החולים, מערכת זאת הייתה פותרת את הבעיות הקשות הנוכחיות ומבטיחה את תפקוד בית החולים בעתות חירום. לאור הכשלים במערכת החשמל נעשתה על ידי בית החולים פנייה מחודשת לרגולטורים לפעול במיידית כדי לפתור את משבר החשמל בבית החולים", כך נמסר מבית החולים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "אגף החשב הכללי במשרד האוצר דוחה מכל וכל את תגובתו של בית החולים. נראה שבית החולים לא מוכן לקחת אחריות על התנהלות לא תקינה ומבקש באמצעות אחיזת עיניים, להרחיק ממנו את האשמה. נבהיר כי בית החולים ביקש לייצר חשמל באופן פרטי. גם אם תכניתו היתה מאושרת, ניתן היה להפיק חשמל ממערכות אלה רק בעוד מספר שנים, לכן, אין קשר בין התכנית לכשלים במערכות החשמל של בית החולים".