אבי פחימה, החשמלאי מאור עקיבא שהועסק במעונות ראש הממשלה חרף העובדה שנפסל בשל קרבתו לבני הזוג נתניהו, נחקר היום (שלישי) באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה.
עניינו של פחימה נבחן על ידי מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, בדוח המבקר על מעונות ראש הממשלה אשר פורסם לפני כחצי שנה.
באותו דוח עלה כי בחודשים שבין ספטמבר ועד נובמבר 2009 זומן החשמלאי למעון ראש הממשלה בקיסריה במספר פעמים לרבות ביום כיפור.

לגבי הזמנתו של פחימה ביום כיפור כפי שביקשה משפחת נתניהו כביכול נטען כי ההתקשרות עימו מעלה חשד לפלילים.
כבר בשנת 2009 ביקשו בני משפחת ראש הממשלה למנות את פחימה לחשמלאי של המעון בקיסריה כשהתקציב ממומן כביכול מקופת המדינה.
אחרי בחינה מעמיקה כביכול אישרה "ועדת השלושה", הרכב הקובע את תקציב מעון ראש הממשלה, העסקת קבלן חשמל חיצוני זאת בניגוד להתנהלות שהיתה נהוגה ולפיה עובדי האחזקה במעון מטפלים גם בבעיות החשמל.
אלא, שאותה ועדה פסלה את העסקתו של פחימה בשל קשריו המוקדמים עם ראש הממשלה וזאת בהמשך להשתתפותו של נתניהו בחגיגות המימונה שנערכו בבית משפחתו של פחימה באור עקיבא וכן לנוכח היותו חבר הליכוד.

"הצגת מצג שווא לכאורה"
"יצוין כי חשמלאי א' היה בעת ההיא חבר מרכז ליכוד, ועלתה אף הטענה כי בני משפחת נתניהו נהגו לעבוד איתו בעבר. בחגיגות המימונה בפסח 2010 הוא אף אירח את בני משפחת נתניהו", נימקה "ועדת השלושה" את החלטתה לפסול את פחימה.
למרות עמדתה הברורה והחד משמעית, מדוח מבקר המדינה עולה כי הועסק פחימה בדרך עוקפת לכאורה במעון ראש הממשלה וזאת תוך שפורסם מכרז בו זכתה חברה אחרת אשר הודיעה כביכול כי פחימה יבצע את העבודות מטעמה כקבלן משנה שלה. "יש פה הצגת מצג שווא לכאורה", אמרו גורמים בכירים במשטרה שהתייחסו לפרשה.
עוד עלה כי מי שטיפל בנושא העסקתו של פחימה וקבלת האישור מועדת השלושה להעסקת קבלן חיצוני בתחום החשמל, הוא עזרא סיידוף, הסמנכ"ל הבכיר למבצעים במעון ראש הממשלה, שנימק את פנייתו בכך שצריך לתת מענה לתקלות המתרחשות בסופי שבוע וערבי חג לכאורה. 
מהדוח עלה כי בחודשים שבהן הועסק פחימה שולמו לו מקופת המדינה 10,500 שקלים כשהתקציב המקסימלי כביכול שאושר לשלושה חודשים נאמד על סכום של 15 אלף שקלים. 
עוד מצא המבקר כי לפחימה שולם תעריף כפול לכאורה מזה שאושר במכרז, כשקיבל לידיו תעריף של 250 שקלים לשעה במקום 120 שקלים.
לפני כשלושה שבועות, לאחר בדיקה מעמיקה הורה היועמ"ש לממשלה, יהודה וינשטיין, לפתוח בחקירה פלילית בעניין הנושאים הקשורים למעונות ראש הממשלה.