ערב לזכרו של תנ"צ אפרים ברכה ז"לב 433 ערך הערב (שלישי) ערב לזכרו של תנ״צ אפרים ברכה ז״ל, במעמד כבוד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, ממלא מקום מפכ״ל המשטרה, ניצב בנצי סאו ופרקליט המדינה, שי ניצן.



בערב נכחו בני משפחת ברכה, חבריהם, מפקדיו של אפרים ז״ל בעבר ובהווה, חברים שעבדו לצידו ותחת פיקודו, סגל הפיקוד של משטרת ישראל, של האגף לחקירות ולמודיעין ושל להב 433 על יחידותיה וקציני היחידה ושוטריה.



נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא נאום: ״לנוכח מותו הטראגי של תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל, הלקח הוא בפשטות שבצד השני של כל סיטואציה יש בן-אדם. ברובד האנושי, הרגשי הבסיסי ביותר, שבו אנו מבינים שכולנו בני-אדם, שמתחת למדי התת-ניצב – יש בן-אדם. מתחת לגלימת השופט, או הפרקליט, גם מתחת למדי האסיר ומתחת לחליפת הסנגור – יש בן-אדם. ומאחורי השלט שמחזיק המפגין, ואפילו מתחת לחליפת הפוליטיקאי. רגע לפני שיגור המאמר המושחז, שיתוף הפוסט הארסי, לפני ה"שיימינג", הלינצ' ברשת - תעצרו רגע, בצד השני יש בן-אדם".




ערב לזכרו של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל. צילום: חטיבת דובר המשטרה



היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין אמר: "הידיעה על לכתו של אפי הכתה אותי בתדהמה. מי שישב עמנו, לא יכול היה שלא להבחין בכך שדעתו של אפי תמיד הייתה בעלת משמעות בעיניי. תרומתו לביטחון הציבור ולביצור שלטון החוק היא רבה מאוד ומשמעותית מאוד. תוצרי חקירותיו מלמדים טוב מאלף עדים על מפקד וחוקר מהמעלה הראשונה. איש משטרה נבון ויצירתי. לכתו של אפי מעמנו היא אבדה גדולה. היא ללא ספק אבדה עצומה למשפחתו. זו אבידה ענקית למשטרת ישראל. זו אבידה גדולה למערכת האכיפה ומערכת שלטון החוק".



ממלא מקום מפכ״ל המשטרה ניצב בנצי סאו סיפר על על ברכה ז"ל: ״אפרים היה מפקד ומנהיג, צנוע ושקט, אשר סחף את פקודיו מעצם אישיותו. לכל אורך השנים הוכיח אפרים שוב ושוב שיש לו כתפיים חסונות ורחבות, המסוגלות לשאת אחריות רבה ואת כובד המשימה. אך לצערנו בשלהי חייו, הועמס עליהן מטען חורג אותו התקשה לשאת ולהכיל.... את אפרים לצערנו לא נוכל להשיב, אך רוחו, מורשתו, והדרך אותה תווה, הוטמעו היטב בארגון ולאורן יחונכו עוד דורות רבים של מפקדים ושוטרים".