שר הביטחון משה (בוגי) יעלון חתם הערב (שלישי) על צו מעצר מינהלי לשישה חודשים לפעיל הימין הקיצוני מרדכי מאייר ממעלה אדומים.



במסגרת מעורבותו של מאייר בפעילות אלימה ובפיגועי טרור שאירעו לאחרונה, כחלק מקבוצת טרור יהודית, החליט השר יעלון בהמלצת שירות הביטחון הכללי על חתימת הצו.



מארגון "חננו" המייצג את מאייר, נמסר בתגובה כי מדובר ב"איבוד שליטה במשרד הביטחון. העובדה כי לפני יומיים בלבד קיבל אותו צעיר צו מעצר בית מנהלי וכבר הוחלט ל"שדרג" את הצו למעצר מנהלי מצביעה על התנהלות פופוליסטית של הרשויות. אנו מתנגדים באופן נחרץ לשימוש במעצרים וצווים מנהליים כנגד יהודים. השימוש הדרקוני בצווים אלו עוקף את בתי המשפט ובעצם מייתר את קיומם במדינת ישראל".



מאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא, שנעצר אתמול על ידי היחידה לטיפול בפשיעה לאומנית במחוז ש"י במשטרה, בחשד למעורבות בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית, העלה הערב טענות קשות אודות אלימות שהופנתה כלפיו מצד חוקריו.



עו"ד יובל זמר המייצג את אטינגר מטעם ארגון "חננו" אמר כי במהלך החקירה של מרשו "נעשה שימוש בשיטות חקירה אלימות בניגוד לחוק".


"היחס הקשה לו זוכה אטינגר מצד חוקרי השב"כ, והשימוש שנעשה כנגדו בשיטות חקירה אלימות בניגוד לחוק חמור מאד בעיני. תלונה בעניין הועברה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה", הוסיף עו"ד זמר.