האם נעשתה הסתה מכיוונו של יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, לגבי שריפת כנסיות? על פי הקלטות של אתר "כיכר השבת", נשמע כי אכן מדובר במצב שכזה. בכנס שנערך אתמול בישיבת "וולפסון", דיבר יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין ואמר כי "צריך לשרוף כנסיות בארץ".



במהלך הכנס נשאל גופשטיין על ידי העיתונאי בני רבינוביץ האם הוא בעד שריפת כנסיות בארץ והוא ענה תשובה מתחמקת: "הרמב"ם... צריך לשרוף. האם אתה נגד הרמב"ם או בעד הרמב"ם?" היקשה העיתונאי ואמר לו: "אל תגיד לי רמב"ם, שאלתי אותך מה אתה אומר" ובתגובה גופשטיין ענה: "בוודאי שכן".



הנוכחים בכנס התרעמו על אמירתו ורבינוביץ אמר לו: "בנצי, אני רוצה לומר לך שאני באמת בהלם ממה שאתה אומר פה. אתה בעצם אומר שצריך לצאת ולשרוף כנסיות. אתה אומר פה דבר מטורף".  גופשטיין בתגובה: "מה השאלה? יש לך ספק שלא?" והוסיף: "ההלכה פשוטה, שיטת הרמב"ם אומרת שצריך לבער עבודה זרה".



גופשטיין הגיב לדברים וטען כי דבריו הוצאו מהקשרם: "בפאנל סגור של ישיבת וולפסון עלה דיון הלכתי בשיטת הרמב"ם על הנצרות. במהלך הדיון אמרתי שלשיטת הרמב"ם צריך לבער את העבודה זרה. הדגשתי מספר פעמים שאני לא קורא לנקוט בצעדים אופרטיביים אלא שזו שיטת הרמב"ם וזה מוטל על ממשלה לא יחידים".



"אני מבין שיש עליהום על אנשי הימין ומנסים לתפוס אותנו בכל מילה אבל הייתי ממליץ לפתוח קודם בחקירה נגד הדרשנים במסגדים או טיבי וזועבי ואחר כך שיפנו אלי".