מחזה נדיר בלב תל אביב נתגלה אתמול בפני שוטרי מרחב ירקון, צמחי קנאביס בגובה של ארבעה מטרים בצבצו להם מחצר בית בצפון תל אביב.
כשנכנסו לחצר הבית, פרט לשני הצמחים המפותחים, מצאו השוטרים שתי שקיות נוספות המכילים עלים של הצמח שנשרו מהעצים ונאספו ו-10 ק"ג של גראס. גבר בן 38 המתגורר בבית נעצר ונלקח לחקירה במהלכה עלה כי השתילים נשתלו לפני כארבעה חודשים ובתוך זמן קצר הספיקו לצמוח לגובה רב. 

כזכור, בסוף החודש שעבר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הכריז כי הקנאביס הרפואי עובר לבתי המרקחת מה שאומר שיותר רופאים יורשו לתת מרשם לקנאביס.

סגן השר ליצמן אמר כי "יש היום אי סדר גדול במערכת. גם היום יש בתי מרקחת שנותנים כל מיני תרופות אחרות כמו סמים כמו מורפיום וזה מתנהל בצורה מסודרת, אז נעשה אותו דבר. יהיה רישום ונפקח על זה אבל זה יהיה בסטנדרט כמו תרופה. כרגע אנחנו נמצאים בבג"ץ בגלל נושא המגדלים ונוציא מכרז בנושא המגדלים ואני מקווה שנקבל את אישור בג"ץ".



עוד הוא הוסיף: "אני מקפיד עוד פעם להגיד כי ברגע שיהיה קנאביס רפואי בבתי המרקחת, באמצעות רישום נקפיד ונילחם מלחמה אגרסיבית לא לאפשר לזה לצאת החוצה. אני לא יודע עדיין אם זה יבוצע באמצעות חוק ונוהל, לא החלטנו עדיין. יש לנו עוד הרבה מה לעבד ומה לעשות".



ליצמן פירט איך הסדר הולך להתבצע - העברת חלוקת הקנאביס לחולים דרך בתי המרקחת, צעד שהכנסת אישרה כבר לפני כשנתיים אך טרם יצא לפועל והעברת הסמכות לנתינת רשיונות לקנאביס למומחים שיוכשרו לכך ומטפלים ישירות בחולים, במקום לרופאי מנהלת משרד הבריאות.



ליצמן התייחס גם לבג"ץ שמתנהל כיום על הסדרת תחום הקנאביס הרפואי, מהלך שבמסגרתו משרד הבריאות מעוניין להעביר את הטיפול בתחום לחברה חיצונית: "ברגע שהבג"ץ יסתיים נפסיק את ריבוי המגדלים ואז יהיה לקנאביס הרבה יותר קשה לזלוג החוצה, זו מכת מדינה שאנחנו לא נאפשר ונילחם בה מלחמה אגרסיבית. בנוסף, צריך לשים לב שיש היום שימוש נרחב בקנאביס רפואי בארץ - למעלה מ-20 אלף חולים מקבלים, זה המון, בגרמניה לצורך ההשוואה מקבלים רק 500 אנשים. זה לא פער נורמלי ומישהו צריך להסביר אותו".