פעיל הימין, ברוך בן יוסף, הגיש השבוע תביעה ייצוגית על סך מיליארד נגד הרשות הפלסטינית ונגד גורמים נוספים, כפיצוי על מה שהוא מכנה "אפליית יהודים בכניסה להר הבית". 
בתביעתו מסתמך ע"ד בן יוסף על "חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, התשס"א-2000 "הקובע, כי אין להפלות בכניסה למקומות ציבוריים מחמת גזע, דת, או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית, גיל, השקפה, השתייכות מפלגתית, מעמד אישי או הורות. 
בתביעה נטען כי בכל שנה עולים בין עשרת אלפים לעשרים אלף יהודים להר הבית והם נפגעים באופן ישיר מאפליה ומהתנכלויות על ידי הגופים הנתבעים. בחוק קבוע גובה פיצוי של 50 אלף שקלים על אפליה כזו, ובמכפלת הניזוקים סכום התביעה מגיע למיליארד שקלים אותם תובע בן יוסף מהווקף, מהרשות הפלסטינית, מהפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, מהמופתי של המקומות הקדושים, ומבעלי סמכות וגופים אחרים.

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים והתקבלה אתמול. ענת מנת לקבל התביעה על בית המשפט להכיר בה כתביעה ייצוגית, ולשם כך הוא צריך להשתכנע שיש ציבור גדול שנפגע לכאורה ושהתביעה הוגשה בתום לב. לאחר מכן יוקצו לנתבעים 90 יום להגיב לבקשה.