למעלה מעשרת אלפים השתתפו היום (שבת) אחר הצהריים בהלווייתו של סעד דוואבשה בבית העלמין שבכפר דומא מדרום לשכם, בצל צעקות לנקמה.
 
מוקדם יותר לפנות בוקר, הודיעו בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע על מותו של דוואבשה האב כתוצאה מפצעיו בשריפת ביתו בכפר, על ידי מתנחלים קיצוניים, שמונה ימים לאחר שבנו עלי, בן השנה וחצי, נרצח.


קרוביו של דוואבשה בהלוויה, היום בדומא. צילום: רויטרס

דוואבשה בן ה-37 סבל מכוויות מדרגה 2 בכ-80% מגופו. אשתו ריאהם ובנו אחמד בן ה-4 עדיין מאושפזים במצב קריטי בבית החולים שיבא בתל השומר, אם כי במצבו של הפעוט חל שיפור והוא נותק ממכונות ההנשמה.

 
גורמים ברשות הפלסטינית עמדו על כך שתיערך נתיחה לאחר המוות לאב המשפחה, בן ה-32 במותו, במכון לרפואה משפטית שבאוניברסיטת א-נג'אח בשכח. זאת, במטרה להשלים את תיק הרצח של המשפחה, ולהגיש אותו בצורה רשמית לבית הדין הבינלאומי בהאג, בשם הרשות.


סעד דוואבשה. צילום: באדיבות המשפחה 

מסע ההלוויה, בהשתתפות גורמים בכירים ברשות הפלסטינית וכן חברי כנסת ערבים ומאות אזרחים ערבים מישראל מהנגב, המשולש והגליל, יצא רגלית ממרכז הכפר מרחק של שלושה קילומטרים. בהלוויה השתתפו גם בכירים בפלגים הפלסטינים השונים ונציגי גורמי הביטחון הפלסטינים. המלווים קראו בין היתר "ברוח ובדם נפדה אותך שהיד".

טיבי: "במקום שגודעים עצים, שורפים אנשים" 

חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) השתתפו בהלוויה. טיבי נשא דברים ואמר: "המחבלים היהודים שרפו 15 בתים ולא נעצר אף לא טרוריסט אחד. מי שתומך ומסבסד את מפעל ההתנחלויות יוצר אקלים נח לטרוריסטים האלה להמשיך לשרוף ולהרוג. במקום שגודעים עצים, שורפים אנשים. מדינת יהודה היא הבן החוקי של ממשלת ישראל".


"לא נעצר אף טרוריסט". היום בהלוויה. צילום: רויטרס 

"אני פונה מכאן לנשיא אובמה: בפעם הבאה שתשקול להפעיל וטו במועצת הבטחון על הצעה לגנות את פשעי המלחמה של הכיבוש הישראלי תזכר בפניו החרוכות של עלי דוואבשה ואביו סעד", הוסיף טיבי.

חברי כנסת ערבים התייחסו למותו של דוואבשה. ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) אמר: "שבוע וחוץ מכמה מעצרי ראווה, לכוחות הביטחון אין קצה של חוט או מושג מי הצית את האש הנוראה. שבוע ולראש הממשלה שלנו נורא דחוף להתחשבן בפנקסנות גינויים במקום לנסות לשנות את האווירה המתוחה באיזור".

"אנו צופים ליותר ויותר פשעים מצד המתנחלים"
  
את מותו של האב כינתה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, וופא, "השואה המתגלגלת". בכתבה נאמר, כי "שואת דומא היא אחת הקשות במעשי ההצתה בפלסטין בעשורים האחרונים. זה עשורים משתמשים מייסדי הארגונים היהודים וראשי הקולוניאליזם הציוני הקיצוני את האש, כאחד מכלי הנשק החינמיים, במיוחד כאשר הם פולשים לעיירות ולכפרים הפלסטינים ערב כיבושם, כהכנה להקמת מדינת ישראל מעל לאפר של ההצתות הללו".
 

ראש מינהל ההתנחלויות ברשות, וליד עסאף, אמר כי למרות הגינויים ברחבי העולם לאחר רציחתו של התינוק, "יש צביעות בינלאומית ודו פרצופיות בכל מה שקשור להתייחסות לעניין זה". לדבריו, "אם העולם לא יקבל עמדה, אנו צופים ליותר ויותר פשעים מצד המתנחלים. אנו מצפים לא רק לגינוי, אלא לעמדה בינלאומית אמיתית".
 
בשבת לפנות בוקר, דיווחו הפלסטינים על זריקת בקבוקי תבערה ואבנים מצד מתנחלים על בית שנמצא בפרברי הכפר דומא. "מעשה הטרור הזה מראה שהכנופיות הקיצוניות לא נרתעו, ומנסות לבצע פשעים חדשים ולהצית אזרחים בתוך בתיהם", אמר האחראי על תיק ההתנחלויות בצפון הגדה המערבית, רסאן דגלס. "הדבר נעשה בצל שתיקה מצד ממשלת ישראל, שלא נקטה אמצעים מרתיעים נגד המתנחלים". דגלס קרא לכל הפלסטינים להפעיל את וועדות השמירה הפלסטיניות, כדי להגן על בתיהם.
 
הבית אליו הושלכו שני בקבוקי תבערה שייך למחמוד פזאע כעאבנה. עדי ראייה סיפרו לסוכנות "מען", כי בקבוקי התבערה פגעו בקיר בטון סמוך לחלון ובנס נמנע אסון, אך אחת האבנים פגעה באב המשפחה בבטן. לא היה צורך בטיפול רפואי.