ההסתה הפרועה מגיעה גם לאפליקציית הניווט הפופולרית "וויז".



מי שמנסה לחפש באפקליציה את המסלול לבית הספר הדו לשוני בירושלים, מקבל הודעה בעברית בה נכתב "בית הספר הדו לשוני ימח שמם". בית הספר עלה לכותרות לפני כתשעה חודשים לאחר שהוצת על ידי פעילי ארגון להב"ה שגם רססו כתובות שנאה על קירותיו.


הבוקר (ראשון) גילו פעילי עמותת יד ביד, המפעילה את בית הספר, את הכתובת "ימח שמם" בצמוד לשמו של בית הספר באפליקציית וויז: "התעוררנו הבוקר בצילה של כתובת שנאה מסוג חדש, 'סייבר-גרפיטי'. ב-WAZE הכתובת של בית הספר הדו לשוני יד ביד ע"ש מקס ריין בירושלים קיבלה תוספת מכוערת: 'ימח שמם'.


"אנחנו רואים שגם לאחר שנגזר דינם של שניים ממציתי בית הספר בנובמבר 2014, חורשי הרעה עדיין אינם מרפים מהמפעל החינוכי-הקהילתי, המשותף ליהודים וערבים בירושלים ובכל הארץ. אנו דורשים מ-WAZE להסיר מיד את הכיתוב המביש הזה", אמרו בעמותה.

מנכ"ל עמותת יד ביד, שולי דיכטר, אמר למעריב אונליין כי חברת וייז איתרה את המשתמש שכתב את כתובת השטנה באפליקציה. דיכטר דורש ממנה להעביר את שמו למשטרה ואמר: "אני רואה את המקרה בחומרה רבה. נגמרו מעשי הקונדס. אני רואה את זה בחומרה רבה מאוד. מבחינתנו זה עוד כתובת גרפיטי על הקיר. הפעם הקיר בינלאומי. זה המשך ישיר לכל כתובות הגרפיטי בשנתיים האחרונות ולהצתה. וזה אות אזהרה לבאות. כפי שהיתה כל כתובת בעבר. הכתובת היתה על הקיר והפעם היא על הקיר הוירטואלי".

דיכטר סיפר כי העמותה פנתה לוויז בדרישה למחוק את כתובת ההסתה. "הם הבטיחו להסיר ואמרו שזה יקח להם ימים. אנו דורשים שיסירו בתוך דקות. הם גם יודעים מי המשתמש. הבוקר למדתי שמשתמש שצבר מספיק נקודות יכול לשנות שם של מקום באפליקציה".