בימים הללו זכו מאות מורים ומורות לקבל אות של  תודה ממדינת ישראל, מהממשלה וממשרד החינוך. אות שמכיר בהשקעה למען מצוינות ערכית וחינוכית, ובהשקעה במלחמה לקידומו ולהצלחתו של  אחרון התלמידים.  



אנו שמחים כי בחמישה עשר מבתי החינוך של רשת אמי"ת,  זוכים מורי החטיבה העליונה לתגמול המיוחד ולאות התודה. מהם בתי ספר מהחינוך הממלכתי-דתי ומהחינוך הממלכתי, בתי ספר שבהם תלמידים מהמצוינים בארץ לצד בתי ספר שבהם תלמידים שכמעט נשרו ממערכת החינוך, בתי ספר מהפריפריה ובתי ספר מהמרכז - חינוך ישראלי, ללא הבדלים. המשותף לכולם הוא שחדרי המורים שלהם הצליחו לחולל שינוי ולקדם את בית ספרם ביחס לשנים עברו.
 
לדירוג מיוחד זה מעלה נוספת: בימים שבהם נבדקת ומודגשת רמת הזכאות לבגרות ומספר הניגשים לבחינה ברמת חמש יח"ל במתמטיקה (מדדים חשובים, ללא ספק), התגמול הערכי כולל הענקת מקום וחשיבות גם לערכים החינוכיים שהם הבסיס לכל בית חינוך: היחס לתלמידים מאותגרים,  המאבק הבלתי פוסק נגד הנשרת תלמידים, קבלה אמיתית של תלמידי החינוך המיוחד ושל תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וקידום כל התלמידים לקראת הזכאות לבגרות. 
 

מעבר לכך, תפקידם של בתי החינוך לעשות מאמץ ולהשקיע בחינוך לגיוס משמעותי לצה"ל ולשירות לאומי, לשנת שירות, למכינות קדם צבאיות ועוד. הקניית ערכים של תרומה למדינה ולחברה הם הבסיס לקיומנו ולהצלחתנו כאן בארץ. הערכים הללו אינם נכנסים לטבלאות הזכאות לבגרות, אך הם לא פחות משמעותיים לקיום המדינה.  

דני רהט, סמנכ"ל רשת אמי"ת