רשות האסירים והמשוחררים מסרה היום (שני) כי האסיר מוחמד עלאן סירב להזנה בכפייה, גם לאחר שיאבד את הכרתו. "האסיר החליט להמשיך בשביתת רעב, והדגיש כי או שחיים בחופש או מוות בכבוד", כך נמסר מהרשות, שהדגישה שהאסיר איבד את השמיעה באוזן אחת וכן את הראייה, ומקיא דם.
יו"ר הרשות, השר עיסא קראקע, קרא לעם הפלסטיני ולמוסדות זכויות האדם להקים אוהלי מחאה ולשבות רעב מחר כאות הזדהות. "בהעברת האסיר לאשקלון כדי להזינו בכח, ישראל מתעלמת מכל הפניות בעולם להפסיק את החוק שהוא מנוגד לחוק הבינלאומי ולאתיקה הרפואית, למוסר ולהומניות", הוסיף קראקע. "הזנה בכפייה של האסיר עלאן הוא עינוי טרוריסטי מצד הסוהרים והרופאים. גופו לא ישרוד עינוי זה. ישראל נושאת באחריות לחייו של האסיר", הבהיר השר.

"העמידה לצידו והלחץ על ישראל יכולים להצילו"
אמו של האסיר, מעזוזה מוסטפא, תקפה מוקדם יותר את מה שהיא כינתה "מזימת השתיקה" של הצלב האדום ואיגוד האסירים לאור המצב המסוכן של בנה. זאת, בצל פתווה חדשה, פסק הלכה מוסלמי, שמאפשרת לאסירים פלסטינים להתנגד להזנה בכפייה בבית הכלא.

אמו של האסיר הוסיפה כי "מוחמד הגן על המולדת ואילו ההנהגה הפלסטינית והצלב האדום ממשיכים בשתיקתם. אני קוראת לכל בעל מצפון וכל אדם לעמוד לצידו של בני השוכב על ערש דווי. העמידה לצידו והלחץ על ישראל יכולים להצילו ברגעים אלה, כאשר מנסים להזינו בכפייה. מוחמד עומד על דעתו, או לנצח או למות שהיד".
ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) שהגיעה אחר הצהריים לבית החולים ברזילי באשקלון, כדי לעמוד לצד אמו של האסיר השובת רעב זה היום ה-56, עו"ד מוחמד עלאן, דרשה מהצלב האדום "להעניק אווירת מחאה נאותה לאם ולנכדיה, שבחרה לעמוד לצד בנה במאבקו".
פעילים שנמצאים לצד האם אמרו ל"מעריב השבוע", כי משטרת אשקלון עיכבה את האם ואת נכדיה ברכב בחניון בית החולים. ממשטרת מרחב לכיש נמסר בתגובה כי "האם לא נעצרה, ובמשטרת אשקלון לא יודעים על עיכוב של האם".
משלחת מטעם הצלב האדום הגיעה לבית החולים, ונועדה עם הנהלת בית החולים. המשלחת ממתינה להחלטה של השב"כ על מנת לערוך ביקור אצל האסיר המאושפז במחלקה לטיפול נמרץ, שמצבו מוגדר קשה.