בעקבות הקמת הרשת 'גיור כהלכה' והמרד המתעצם במונופול הרבנות - הפתיעו שי ודרור בתוכנית הבוקר שלהם, ב-103FM את הרב ישראל וייס, דיין בפועל בבית הדין לגיורים. 

הרב וייס התייחס לטענות של שי ודרור אודות יחסה המשפיל של הרבנות לאזרחים וחשף בהמשך מה הוא באמת חושב על הגיורים מחבר העמים. 
 
"הרבנות שלכם קיבלה אתמול בערב מכה מאוד חזקה, פנו שי ודרור לרב וויס, "רשת בתי דין עצמאים לגיור הוקמה וכמה מבחירי הציונות הדתית מאיימים על מעמדכם. מה התגובה שלך לדברים?"

"לא מכה ולא אנושה", ענה הרב וייס, "אני חושב שצריכים ליידע את המתעתדים לעבור את התהליך אצל אנשי צוהר וכדומה שהגיור אינו תופס מבחינה חוקית במדינת ישראל".

שי ודרור דיברו עם הרב על התחושות של האזרחים בישראל כלפי הרבנות שמחמירה, ובהמשך שי שיתף בסיפור אישי: "אני ברחתי מהרבנות ובסוף התחתנתי בנישואין אזרחיים. רציתי להתחתן ברבנות וכשהגעתי לשם התנהגו אליי בצורה פשוט משפילה שלקחתי את אשתי ונסענו להתחתן עם רב רפורמי. 
"ישבה רבנית ואיימה עלינו בדברים נוראים שיקרו לנו אם חס וחלילה אגע באשתי בנידתה, זה היה פשוט אירוע כל כך איום שברחנו כל עוד נפשנו בנו. אתם מרחיקים את היהדות מהיהודים. היום תוקם רשת כזאת ומחר אחרת ולאט תדעכו, זה הסוף שלכם חביבי".
הרב הקשיב לדברים בקשב רב ולבסוף השיב: "כל אות שאמרתם לא קשורה כהוא זה לנושא הגיור. אני משרת את עם ישראל בנושא הגיור 16 שנים, 6 שנים כרב ראשי לצה"ל ועוד 10 שנים באזרחות. גיירתי אלפי אנשים, אם תביא לי אדם אחד שטוען את מה שאתם טוענים אני שם את המפתחות עכשיו על השולחן. 
"כל הסיפור הזה של ההחמרה בגיור הוא שקר ביסודו, אני אומר לכם בכנות. אנחנו הכי ידידותיים, הכי מתחשבים, אנחנו יודעים את השפה, אנחנו מתחשבים בחיילים ואנחנו הולכים עם ההלכה עד קצה גבול היכולת. אני מבקש מכם להפסיק לנפח את השקר הזה".
"אז למה אנשים מחפשים אופציות אחרות?" התעקש דרור.

"אני אגלה לך בשקט", ענה הרב, "כי הם לא רוצים להצטרף לעם היהודי. הם אזרחים נאמנים, הם עלו ארצה, הם שירתו בצבא, הם מקובלים ויש להם לגיטימציה אבל הם לא רוצים לקיים מצוות, למה הם צריכים את הדבר הזה? הם מוכרים כאן והכל בסדר. 90% מעולי חבר העמים לא מתגיירים כי הם לא רוצים להתגייר אבל אם הם היו מגיעים אליי ורצונם היה אמיתי להצטרף לעם היהודי הם היו מתגיירים".

רוצים עוד? היכנסו לאתר החדש של 103FM