תנועת "הקשת הדמוקרטית המזרחית" מתנגדת בתוקף להצעת החוק של ח"כ דני עטר (המחנה הציוני) להסדרת חלוקת הקרקעות החקלאיות בין הקיבוצים והמושבים לבין עיירות הפיתוח והודיעה כי תפתח במאבק ציבורי בנושא.  

בהודעת התנועה נאמר כי "רגע לפני שמדינת ישראל משנה סוף סוף את מפתה המוניציפאלית ומעבירה בתום עוול בן עשרות שנים עתודות של קרקעות והכנסות לעיירות הפיתוח , מגמה שהחלה לצבור תאוצה לאחרונה,  מנסה כעת ח"כ דני עטר להניב עבור קבוצת האינטרס המושבית - קיבוצית שבשמה הוא פועל תמורות אסטרטגיות ורווחים עצומים".
לדברי התנועה "ניסיונו לכרוך בעלות על קרקעות החקלאיות ואת תמורתן הכלכלית הגדולה עם צדק חברתי בין מועצות אזוריות לערי פיתוח הוא מסך עשן חברתי  שבחסותו תתעשר קבוצת אינטרס מבעלות על קרקעות המדינה".

בהודעת "הקשת הדמוקרטית המזרחית" נאמר כי "בכל הקשור לקרקעות המדינה חובה לשמוע על ערכי הצדק החלוקתי בין כל חלקיה של החברה בישראל. קרקעות המדינה הינם משאב ציבורי של כולנו  וכל חלוקה שלהם המטיבה עם מגזרים סקטוריאליים סותרת את פסיקת בית המשפט העליון בנושא".
"הגיעה השעה לחלוקת קרקעות והכנסות  אחרת בין מועצות אזוריות לערי פיתוח ומתן אפשרות לרכישת קרקעות עבור כלל צעיריה של החברה הישראלית לפחות באותם תנאים שזוכים להם בהתיישבות, בקיבוצים ובמושבים. הקשת תאבק בכל הכוח נגד הצעת החוק ופונה לחברי הכנסת לא לתת יד להצנחת העוול ההיסטורי הזה ונערכת לחידוש המאבק על הקרקעות", נאמר בהודעה.
הקשת הדמוקרטית המזרחית היא תנועה חברתית על מפלגתית שנוסדה בשנת 1996 על י די בני הדור השני והשלישי של  יהודים יוצאי מדינות ערב והאסלאם והיא חותרת לתיקון חברתי כולל הן באמצעות צדק חלוקתי בנושא הקרקעות, שוויון הזדמנויות בחינוך וביטול ההסללה לתיכונים מקצועיים, בנושא הדיור הציבורי ומאבק בגזענות.
על פי הצעת החוק של ח"כ עטר, בעבר ראש המועצה המקומית גלבוע, עיירות הפיתוח יקבלו 10% מהאדמות החקלאיות שבידי הקיבוצים והמושבים ואילו יתרת האדמות החקלאיות ימסרו בחכירה לדורות לקיבוצים ולמושבים וזכויותיהם על אותן קרקעות יוסדרו בחוק.