בג"ץ דחה היום עתירה של התנועה למען איכות השלטון, שביקשה לפסול את מינויו של אריה דרעי, "עבריין מורשע בשוחד", כשר בממשלת ישראל, נוכח ההשפעה ההרסנית שיכולה להיות למינוי כזה על השירות הציבורי.



השופטים כתבו בהחלטתם כי "השאלות הכרוכות במינויים לתפקידים ציבוריים העסיקו את בית המשפט הזה לא אחת לאורך השנים, ואחד מעקרונות היסוד שנקבעו בפסיקה בהקשר זה הוא העיקרון לפיו אין די בכך שהמועמד לתפקיד עונה על תנאי הכשירות הקבועים בחוק וכי על מנת שההחלטה על דבר מינויו של המועמד תהא סבירה, נדרש הגורם הממנה לבחון בנוסף לתנאי הכשירות מכלול של שיקולים רלוונטיים הנוגעים למינוי ולאזן ביניהם".
"הנה כי כן, בבחינת מינוי של מועמד שהורשע בפלילים לכהונה ציבורית ניצבות בפנינו שתי מערכות שיקולים מרכזיות שיש לאזן ביניהן. מחד גיסא יש להתחשב בעברו הפלילי של המועמד ובחומרת מעשיו ומאידך גיסא יש ליתן את הדעת לפרק הזמן שחלף מאז ביצוע העבירה וסיום ריצוי העונש וכן להתנהלותו של המועמד מאז ועד היום, והשאלה שיש להכריע בה היא האם יש בו בחלוף הזמן כדי להקהות מעוקצו של העבר הפלילי של המועמד באופן שיאפשר למנותו לכהונה ציבורית".

בסופו של דבר, קבע בית המשפט קבע כי "האמת צריכה להיאמר: האיזון הנדרש במקרה דנן, בין השיקולים, הינו מורכב, ואיננו נטול קשיים. ניתן רק לומר כי מינויו של דרעי לשר מצוי על גבול מתחם הסבירות, אך בהינתן מכלול השיקולים, שעליהם עמדנו בצרות לעיל, ובהינתן שיקול הדעת הרחב המסור לראש הממשלה בעניינים אלה, לא מצאנו עילה להתערב בו".

בתגובה להחלטה נמסר מהתנועה לאיכות השלטון כי "עמדת התנועה הינה כי המינוי מצוי מעבר לגבול הסבירות ושוקלת המשך צעדיה המשפטיים בנושא ובהם הגשת בקשה לדיון נוסף  - נוכח חשיבות הסוגיה והשפעתה על הנורמות השלטוניות בישראל".

מלשכת השר דרעי נמסר בתגובה כי "שר הכלכלה אריה דרעי עקבי ויעשה בדיוק מה שאמר לפני כחודש. השר דרעי ילמד את המתווה שסוכם עם חברות הגז, ישתתף בדיון בממשלה ובסופו יחליט כיצד להצביע. אם וכאשר המתווה יאושר בכנסת, השר דרעי ישקול האם לחתום על סעיף 52".