מותו הטרגי של הילד בן השלוש בתאונת דרכים במחלף הסירה בכביש 2 היום (חמישי), מעלה תמונת מצב עגומה לגבי בטיחותם של ילדים בכבישים.



על פי נתונים של ארגון בטרם לבטיחות ילדים, תמותת הילדים שנוסעים ברכב.



בין השנים 2008 לאוגוסט 2015, דווח בתקשורת על 137 מקרי תמותה של ילדים ובני נוער בתאונות דרכים במעורבות רכב פרטי או מסחרי.



ברוב המקרים (76%) היו הילדים המעורבים בתאונות נוסעים ברכב ואילו ב- 16% מהמקרים היו הנהגים. רוב הנפגעים (כ-73%) היו בנים. רק מתחילת השנה נהרגו שבעה ילדים בעת שנסעו ברכב.



עוד עולה מהנתונים, כי קבוצת הגיל הבולטת בתאונות ילדים כנוסעים או נהגים היא 15-17 (55% מהמקרים). 100% מהנהגים ברכב ו- 42% מהנוסעים ברכב היו בגילאי 15-17. לא נמצאה בולטות למגזר כלשהו.



אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, התייחסה לנתונים ואמרה כי "תאונות דרכים הן הסיבה הראשונה לתמותה של ילדים בישראל ובעולם. והממוצע השנתי עומד על 18 ילדים.


אנו יודעים כי ניתן לשנות את התמונה העגומה הזו – ומהן הפעולות המוכחות שיש לנקוט: אם אנחנו מפחיתים את מהירות הנסיעה, מתעקשים שהילדים ישבו במושבי בטיחות בכל נסיעה, ונמנעים מהסחות דעת בנהיגה – נוכל להציל חיי ילדים".



היא הוסיפה כי "חייבים לפעול כל הזמן להעלאת מודעות ההורים ובמקביל להגביר את פעולות האכיפה והענישה".



כזכור, בתאונת הדרכים שאירעה בכביש 2, היו מעורבים ארבעה כלי רכב. במהלכה נגרם מותו של הילד כבן שלוש ונפצעו שלושה בני אדם נוספים. בין הפצועים נמצא ילד נוסף מהמשפחה, בן שנה וחצי במצב קל עד בינוני ושלושה מבוגרים במצב קל, ביניהם האם במצב קל עד בינוני והאב במצב קל. הפצועים הגיעו לבית החולים איכילוב.



הילד שנהרג, הגיע כשהוא ללא רוח חיים לחדר הטראומה של בית החולים ושם כאמור נאלצו לקבוע את מותו.  אסף אלימלך, מתנדב איחוד הצלה שהגיעה למקום סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בתאונה עם מעורבות ארבעה כלי רכב, כשבאחד הרכבים היו בני משפחה שחזרו מטיול לרגל חופשה. עוברי אורח סיפרו כי אמבולנס פרטי פינה מהמקום שני ילדים במצב לא ברור. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לאמא של הילדים שנפצעה באורח בינוני ולשני נפגעים קל".