הידרדרות במצבו של האסיר הפלסטיני שובת הרעב מוחמד עלאן.

מביה"ח ברזילי, בו מאושפז עלאן, נמסר כי "היום (שישי) לפנות בוקר חלה התדרדרות במצבו של עלאן. הוא מקבל טיפול רפואי הכולל הנשמה ומתן נוזלים ומלחים לווריד ומצבו יציב. הטיפול ניתן בהתאם להנחיות וועדת האתיקה. הודעה נמסרה לרופא הצלב האדום, שהגיע לבית החולים, ולעורך דינו של החולה". 

קודם לכן דיווחו מקורות פלסטיני על החמרה במצבו של עלאן, כאשר לדבריהם הוא מוגדר במצב קריטי, עובר החייאה ומונשם. 



בעקבות הדיווחים, כוננות גבוהה במערכת הביטחון מחשש למהומות גם בבתי הכלא וגם בהר הבית. בכלא שקמה התרחשה מהומה, הנמצאת בשליטת הסוהרים, ומנהלי בתי הסוהר הוקפצו מבתיהם.



על פי קבוצה הנקראת "מועדון האסיר הפלסטיני" הכריז שב"ס על עוצר בבתי הכלא רמון, נפחה ואשל בבאר שבע. עוד נמסר, כי הנהלת שב״ס הודיעה לאסירים הפלסטינים, כי ״עלאן במצב קריטי לאחר שריאותיו הפסיקו לפעול״. לדברי הקבוצה, "יחידות מיוחדות של השב"ס נמצאות על גגות בתי הכלא, ולראשונה אנשיה חמושים בנשק חי". 



 ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) קרא היום לשחרר את עלאן: "צריך לשחרר את האסיר המנהלי שובת הרעב מוחמד עלא. צריך לשחרר אותו גם כי הוא יושב בכלא כבר 10 חודשים ללא משפט. 10 חודשים ללא שהוצגו כנגדו ראיות, עשרה חודשים בהם לא ניתן לו להגן על עצמו. במקום להוסיף חטא על פשע ולהזין אותו בכפיה, מדינת ישראל צריכה לשחררו, ולזכור כי בדמוקרטיה יש גבול ליכולתה של מדינה למנוע חופש מאדם, ללא שתסביר מדוע היא עושה זאת".