היום לקראת שעות הערב יגיש ניצב בדימוס ישראל יצחק לידי מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, את ממצאי ועדת החקירה שבחנה את נסיבות אירוע הדקירות במהלך מצעד הגאווה בסוף החודש שעבר בירושלים, בו נרצחה שירה בנקי בת ה-16 וחמישה משתתפים נוספים במצעד נפצעו בידי החרדי ישי שליסל.
 
ניצב בדימוס יצחק מכהן כיו"ר הוועדה שמינו סאו והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן. כזכור, כבר במהלך המצעד נחשף מחדל חמור לכאורה שעה שאת "טבעות" השוטרים ומעגלי האבטחה של האירוע המתוקשר פרץ שליסל, שבפעם השנייה בחייו הצליח לבצע פיגוע דקירה במהלך מצעד הגאווה - וזאת שלושה שבועות בלבד אחרי שהשתחרר מריצוי עונשו בגין אירוע הדקירה הקודם במצעד בשנת 2005.
 
העובדה כי האירוע החמור הסתיים הפעם ברציחתה של בנקי הקשיחה את ההתייחסות כלפי תפקודה של המשטרה במחוז ירושלים בכלל, ומפקד המחוז ניצב משה (צ'יקו) אדרי, מהקצינים היותר מוערכים עד אותו אירוע, בפרט.

יומיים לאחר אותו מחדל מינו כאמור סאו וארדן את הוועדה לבדיקת האירועים שקדמו לאותו אירוע, במהלך האירוע ובטיפול באירוע כשלאחר הדקירה. בין  השאר אספו חברי הוועדה ממצאים מהזירה, מידע מודיעיני שהתקבל טרם קיומו של המצעד, עדויות מהשטח ותרחישים, כדי לבחון את התנהלות משטרת המחוז באירוע -ועוד קודם לכן, בדוקר שליסל.
 

לא ברור עדיין האם ממצאי וועדת החקירה, מסקנותיה והמלצותיה יכללו גם מסקנות אישיות כלפי אנשי משטרה. בכירים במשטרה אישרו אמש את הפרטים וציינו: "הדו"ח יימסר - ורק אז הוא יילמד לעומקו בדרך לקבלת החלטות ויישום המסקנות וההמלצות".