שינויי האקלים העולמיים בעקבות התחממות כדור הארץ אמנם נותנים כבר את אותותיהם גם בקיץ הישראלי ההולך ומתחמם, אבל ישנם דפוסים בטבע שבינתיים לפחות ממשיכים כסדרם.



נדידת הסתיו הגדולה של החסידות החלה רשמית הבוקר (ראשון) כשאנשי החברה להגנת הטבע הבחינו באלפי חסידות שהחלו עושות דרכן דרומה. זאת בנוסף למאות אלפי ציפורים שכבר החלו יוצאות בימים האחרונים דרומה מאירופה ומצפון אסיה לנדידת הסתיו לאחר שסיימו את עונת הקינון בארצות הצפון. רבות מהן יעברו בשמי ישראל.



"מאות מיליוני ציפורים נודדות יחלפו בשמי ישראל בחודשים הקרובים, ואלו כוללות: חצי מיליון חסידות, מאות אלפי דורסים, עשרות אלפי שקנאים, עגורים ועוד", אומר יהונתן מירב, ממרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע ומוסיף: "ישראל משמשת תחנת מעבר בעלת חשיבות בינלאומית עצומה לציפורים. היום (ראשון) נצפו לראשונה להקות גדולות של חסידות לבנות בשמי הארץ. כ-3000 חסידות נצפו גולשות בנדידה דרומה לאורך ים המלח, בדרכן לאפריקה, שם יעבירו את החורף".



בתוך כך, רשות הטבע והגנים סגרה הבוקר את מקצת המסלולים באזור מדבר יהודה כמו וואדי קלט (נחל פרת), נחל אוג ונחל דרגה והיא ממליצה להימנע מהליכה גם בשאר הנחלים במדבר יהודה. ברשות מזהירים כי גוף האדם אינו בנוי לעמוד בזמן ארוך של הליכה בטמפרטורות הגבוהות השוררות באזור ומבקשת מהמטיילים להימנע מכך.



בעקבות גל החום הנוכחי שוב נרשמים היום עיכובים בלוחות הזמנים של רכבת ישראל בשל ההשפעה של הטמפרטורות הגבוהות על מסילות הברזל והגבלת מהירות הרכבות.