פתיחת שנת הלימודים קרבה וגם עונת החגים בפתח ויחד איתן מגיעה שעתן של העמותות המתגייסות לסייע לילדים ולמשפחות שיוכלו להגיע לבתי הספר עם הציוד הנדרש ולערוך את שולחן החג בצורה מכובדת.
לקראת החזרה לבית הספר נערך היום (רביעי) מבצע של עמותת "חסדי נעמי" לאריזת מאות ילקוטים עבור ילדים מעוטי יכולת.

הילקוטים הכילו עטיפות למחברות וספרים, מחברות, וקלמרים מלאים בכלי כתיבה. לאחרונה חשפה העמותה בסקר שנערך בקרב 400 הורים באמצעות מכון המחקר של רפי סמית כי עלויות החזרה לבית הספר עולים למשפחה ממוצעת כ-2,860 שקלים.
העמותות נערכות לסייע למשפחות גם בחגים כאשר "חסדי נעמי" צופה כי למעלה מ-50 אלף נפשות יקבלו ערכות מזון לחג. "ישנן יותר פניות השנה דווקא ממשפחות צעירות בתחילת דרכן, ובכלל זה משפחות רבות ממרכז הארץ וגם מתל אביב", אומרים בעמותה ומוסיפים: "הסטיגמה שהעוני מרוכז אצל החרדים והערבים ובפריפריה פשוט לא נכונה.

"אנחנו מקבלים פניות גם ממשפחות חילוניות רבות". משה כהן, מנכ"ל חסדי נעמי סיפר כי "דווקא אנשי הפריפריה העניים למדו לחיות במחסור לעומת משפחות במרכז שהתופעה פשוט נוחתת עליהן, דבר שמאיץ בנו להמשיך בהקמת מרכז הדרכה כלכלית שאנחנו עמלים עליו בימים אלה".

"העוני מחמיר והממשלה עדיין לא ממלאת את תפקידה"

מימדי העוני בישראל שנחשפים מדי שנה בחורף בדוחות הביטוח הלאומי, נחשפו אתמול בדוח פעילות של ארגון הסיוע במזון לנזקקים "לתת" המשמש ארגון גג לכ-180 עמותות מקומיות. מדוח הפעילות החציוני של הארגון עולה כי בששת החודשים הראשונים של 2015 לבדה הסתייעו בו לא פחות מ-221 אלף בני אדם ב-60 אלף משפחות. ב-105 יישובים שונים ברחבי הארץ מכל מגזרי האוכלוסייה. 
עוד עולה מהנתונים כי העמותות הפועלות תחת "לתת" חילקו בחצי השנה החולפת 4,997 טונות של מזון בסיועם של 10,500 מתנדבים."העוני מחמיר והממשלה עדיין לא ממלאת את תפקידה ולוקחת אחריות על הטיפול בו.

"קיים בנו מצד אחד סיפוק אדיר מהיקף ההתנדבות של ישראלים אכפתיים ובה בעת תסכול עמוק מכך שהמשאבים לא מספיקים, שהעוני מחמיר ומעמיק ושהממשלה עדיין לא פועלת מספיק כדי למגר אותו", אמר יו"ר לתת, ערן וינטרוב, עם פרסום הנתונים. 
רק הנתונים ממבצע חלוקת המזון שניהל הארגון לקראת חג הפסח האחרון ממחישים את מידת המצוקה של ישראלים רבים ערב החגים הגדולים לקראת תמונה דומה שצפויה לחזור על עצמה גם ערב ראש השנה הקרוב. 18 אלף ארגזי מזון הועברו לנזקקים ערב הפסח האחרון על ידי כ-8,000 מתנדבים.