בני משפחתו של מוחמד עלאן קיבלו ביללות שמחה ובזעקות "אלחמדוללה, אללהו אכבר" את החלטת בית המשפט העליון לבטל זמנית את מעצרו המנהלי, בשל מצבו הרפואי. "ראיתי שיש צדק. אנו לא מאחלים לאיש את מה שקרה לאחי", אמר עמיד, אחיו של עלאן שהשב"כ אישר שיגיע אל מיטת אחיו הלילה.
 
עם זאת, מתח עמיד ביקורת קשה על השלטונות בישראל. "יש חוק בכל העולם, יש בתי משפט. אבל לאחי לא היה בית משפט", אמר. 
 
האם מעזוזה עלאן אמרה ל"מעריב", כי עדיין לא הבינה את החלטת בית המשפט, אך בגדול ההחלטה היא חיובית. "אני שמחה מאוד שהחליטו לשחרר את בני", אמרה. "אנו מקווים שהוא ישרוד את התקופה הקשה הזו ויחזור בקרוב אל חיק המשפחה. שיחגוג עמנו את חג הקורבן כמו שתיכנן. ישראל גרמה עוול לבני".
 

האם, שנמצאת בבית החולים ברזילי, הודתה לצוות הרפואי והדגישה כי "הם עושים עבודה נפלאה. אני מקווה מאוד שיצילו את חייו".
 
יאסין סביח, אחד התומכים במשפחה, אמר כי "מדובר בעצם בהחלטת שחרור, אך בית המשפט העליון ריכך אותה כדי שתתקבל בהבנה בציבור הישראלי. מדובר בהחלטה חשובה מאוד".
 
ממרכז עדאלה ועו"ד ג'מיל ח'טיב, שהגישו את העתירה לשחרור מוחמד עלאן, נמסר בתגובה כי "אמנם בית המשפט קיבל את העתירה אך הדבר נעשה כאשר המקרה של עלאן נהפך לאכזרי ביותר ונקמני, והגיע לכדי סף מוות. המקרה הנדון מעיד שהשימוש במעצרים מנהליים נגד הפלסטינים הפך לכלי ענישתי ונקמני ללא משפט, אשר אין לו אח ורע באף משטר, וזאת על רקע מאות העצורים המנהליים הנמצאים היום בבתי כלא בישראל."

עוד נמסר מהעותרים כי "בג"ץ היה צריך לקבל את העתירה כאשר הוגשה, ובאופן מיידי, בשעה שהיה ברור לחלוטין שאין שום הצדקה להמשך מעצרו המנהלי של עלאן, אך התמהמהות בית המשפט גרמה להידרדרות מצבו הבריאותי של העצור, שעלול אף להיות בלתי הפיך".