המשפט הסבר פניך לתייר קיבל תפנית קצת פחות חיובית בשבוע האחרון באשדוד.
 
צעיר בן 23 מאשקלון שדד עשרות אלפי יורו מזוג תיירים ונעצר למחרת על ידי המשטרה. פרקליטות מחוז דרום צפויה להגיש מחר כתב אישום נגד החשוד בבית משפט מחוזי באר שבע בגין שוד. בשבוע שעבר הגיעו זוג תיירים בשנות ה-60 לחייהם מצרפת לביקור בישראל. עם הגעתם למלון באשקלון, החליטו ללכת לאכול במסעדת בשרים בקרבת מקום.

כשסיימו ויצאו מהמקום, החלו לצעוד לעבר רכבם כשלפתע הגיח לעברם צעיר וחטף לאישה את התיק כשבתוכו עשרות אלפי יורו וטלפון נייד. כתוצאה מהשוד נחבלה האישה ונפלה על המדרכה בעוד החשוד נמלט רגלית מהמקום עם התיק בידיו.

"שוד מתוכנן ומתוזמן של זוג תיירים מבוגרים"
עד ראייה שהיה במקום דיווח למוקד 100 של המשטרה. ניידות סיור הגיעו למקום ויחד עם בלשים ואנשי מודיעין החלו בתחקור האירוע. במחלק המודיעין של משטרת אשקלון הצליחו להתחקות אחר זהות החשוד במעשה השוד ולמחרת נעצר תושב העיר בן 23.

בתחילת חקירתו הכחיש החשוד את המיוחס לו אולם לאחר שהוטחו בפניו הראיות, בין היתר תיעוד ממצלמות ההבטחה שהנציחו את בריחתו מהזירה, הודה ואף שיחזר את האירוע. במהלך החקירה הבינו החוקרים כי לא במקרה בחר החשוד לשדוד דווקא את זוג התיירים.
יום למחרת מעצרו של החשוד במעשה השוד, חוקרי ובלשי משטרת אשקלון השיבו חלק ניכר מהכסף שנשדד לבני הזוג. הבעל הודה לשוטרים ואמר: "עוד לא ראיתי משטרה כזאת״. במקביל מעצרו של החשוד הוארך בבית משפט השלום באשדוד. בהמשך מעצרו הוארך בשנית והוגשה נגדו הצהרת תובע.  
רפ״ק אורן בוכניק אשר הוביל את החקירה והפעילות אמר כי "מדובר בשוד מתוכנן ומתוזמן של זוג תיירים מבוגרים שהגיעו ארצה למטרות נופש. במקרה הזה כיוון שמדובר בתיירים מבוגרים ובמיוחד לאור הסכום הגבוה שנשדד, התחושה שלנו הייתה שחייבים לעצור את השודד במהרה".