הוגש היום (שני) כתב אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד ישי שליסל, בן 40, מיד בנימין, המייחס לו עבירה של רצח הנערה שירה בנקי, במהלך מצעד הגאווה שהתקיים ב-30 ביולי השנה בירושלים.



בכתב האישום אותו הגישה עו"ד אשרת שוהם, מפרקליטות מחוז ירושלים נטען כי במהלך חודש יולי, לקראת מצעד הגאווה התבטא שליסל, במספר הזדמנויות, הן באמצעי תקשורת והן בתליית מודעות בבתי הכנסת בשכונות החרדיות בירושלים ובקריית ספר, כנגד קיומו של המצעד והיותו מנוגד לחוקי התורה על פי הבנתו.



הנאשם כך עולה קרא לעשות מעשה כנגד קיומו של המצעד האמור. התובעת מוסיפה וטוענת כי הנאשם יצא בשעות הצהריים מבית הוריו ביד בנימין שם התגורר, לאחר שגמלה בליבו ההחלטה לדקור למוות משתתפים במצעד.



כתב האישום חושף אולי לראשונה כי הנאשם הגיע למסלול המצעד סמוך לשעה 18.00 מרחוב קרן היסוד בירושלים אולם שוטרות שהבחינו בו ביקשו ממנו להתרחק מהמקום, זאת אחרי שניסה להיכנס לתוך המסלול.



הנאשם כך נטען בכתב האישום "הסתיר את הסכין בתוך בגדיו ובסמוך לשעה 18.39 נכנס אל מסלול הצועדים דרך רחוב וושינגטון, בסמוך לחנות מכולת המצויה במקום, תוך שהוא עוקף שוטרות ושוטר שעמדו במקום".



באותה עת חלפו במקום צועדים רבים ביניהם בנקי והנאשם נכנס אל בין הצועדים כשהוא מניף את הסכין מעלה, נועץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון ומתקדם הלאה לעבר צועד אחר.



הנאשם עבר בין הצועדים ונעץ את הסכין בגבם בחוזקה עד שבשלב מסויים רץ לעברו שוטר שהפילו אל הכביש ועצר את מסע הזוועה. יומיים לאחר האירוע נפטרה בנקי בבית החולים מפצעיה והתביעה מייחסת לנאשם גרימת מותה במזיד בכוונה תחילה ומבלי שקדמה לכך כל התגרות מצידה.



כמו כן מייחסת התביעה לנאשם ניסיון לרצח של שישה צועדים אחרים ופציעה בנסיבות מחמירות של המשתתפים באותו מצעד.



בבית המשפט אמר שליסל: "לעילוי נשמתה של שירה בנקי צריך לבטל את מצעד" והודיע כי הוא לא מוכן להיות מיוצג על ידי שום עורך דין. לשאלת בית המשפט מדוע הוא לא רוצה להיות מיוצג  הוא ענה: "אין לכם סמכות לשפוט אותי מהקב"ה ולכן אני לא מעוניין להיות מיוצג. מבחינתי אני מהתחלה לא רוצה להיות מיוצג ולא רוצה לשתף פעולה".