20 ארגונים להגנת הסביבה, רובם מהמובילים בישראל, פנו היום (שני) במכתב אל נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, לקראת ועידת האקלים העולמית שתערך בסוף השנה בפריז בבקשה לקדם את הנושא.
הוועידה נחשבת לדרמטית ביותר בשני העשורים האחרונים משום שבסיומה אמורות מדינות העולם להתחייב ליעדי צמצום משמעותיים של פליטת "גזי חממה" מתעשייה, תחבורה ואנרגיה. זאת בשל כך שגזי החממה מחריפים את ההתחממות הגלובלית ואת שינויי האקלים. 
הארגונים, בהם מגמה ירוקה, החברה להגנת הטבע וצלול, קוראים לריבלין לסייע בקידום פתרון למשבר האקלים שצפוי להחריף מאוד בעשורים הקרובים.

אם הוועידה בפריז תיכשל, עלולות להחריף תופעות מזג אוויר קיצוניות ושיבוש עונות השנה. בתוך כך קיימת סכנה לפגיעה קשה בחקלאות ובדיג בעולם ועליות מחירים חדות של המזון, מצוקת מים ועליה של מפלס מי הים עד כדי הצפת ערי החוף. 
"לצערנו הרב, ובחוסר אחריות משווע, ביטלה ממשלת ישראל לפני כשנתיים את התוכנית הלאומית להפחתת פליטות גזי החממה, אמנם, ישראל מהווה חלק קטן מסך הפליטות העולמי, אולם בהשוואה למדינות אחרות כמות הפליטות לנפש גבוהה ביותר", כתבו הארגונים לנשיא.
"נכון להיום, ישראל היא המדינה היחידה ממדינות ה-OECD, שטרם הצהירה על יעד ברור שבכוונתה לאמץ לטובת ההשתתפות במאמץ הגלובלי. כבר היום ישראל חווה עליה בתדירות של גלי חום, בצורות, גלי קור ושטפונות, שריפות. והיא חייבת להכין את עצמה ולהיערך לקראתם", הוסיפו הארגונים.

"עשר השנים החמות ביותר שנמדדו על פני כדור הארץ"
בארגוני הגנת הסביבה מציעים לנשיא לאתגר את הממשלה לאמץ רשמית את תכנית המשרד להגנת הסביבה במסגרתה ישראל תתחייב רשמית להוריד ב-32 אחוזים את פליטות גזי החממה שלה עד שנת 2030 ולמסור התחייבות זו לפורום האקלים של האו"ם כנדרש לפני הוועידה בסוף השנה. 
"אנו פונים אליך בקריאה לפעול ולהשפיע על מהלכיה של ישראל בנושא ולצאת בראש המשלחת הישראלית לועידת האקלים בעיתוי גורלי בו אנו נמצאים בצומת דרכים משמעותי", כתבו הארגונים לנשיא.

"עשר השנים החמות ביותר שנמדדו על פני כדור הארץ התרחשו בין בשנים 1998-2014 והקיץ הנוכחי, כפי שכולנו מרגישים, שובר שוב את שיאי החום", חתמו הארגונים את מכתבם. 
מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה, אמר כי "אנו קוראים לנשיא להצטרף לנשיא ארה"ב אובמה ולראשי מדינות נוספים אשר מבינים כי שינוי האקלים הוא האיום המשמעותי ביותר על המשך קיום האנושות כפי שאנחנו מכירים אותה".
"ישראל יכולה וצריכה לקחת חלק במאמץ העולמי להפחתת גזי החממה, ולקדם פתרונות מהירים של ייצור אנרגיות מתחדשות וצמצום זיהום האוויר. שעון החול אוזל ולצערנו גם המזרח התיכון מועד לפורענות שינויי האקלים", הוסיף גלבוע.
את המכתב שלחו הארגונים גם לשרי האוצר, התשתיות והגנת הסביבה.