סאגת אי הפתיחה בשבת של עסק במתחם שרונה ממשיך לעורר הדים.



מאז חשיפת המקרה בשעות הבוקר, לפיו חנות מתוך רשת הנריס' תקבל קנס על כך שלא פתחה את שעריה בשבת, כפי שסוכם מראש בחוזה בין הצדדים, החליטו במתחם, בעיקר לאור הסערה הציבורית, לסגת מהחלטתם.



במכתב ששלחה החברה אל הרשת ואל הזכיין, עפר ויסרמן, נכתב כי "בעלי רשת הנרי׳ס הפר התחייבות ברורה עליה חתם עם הנהלת שרונה מרקט, ומשכך הוטל עליו קנס כמקובל בהפרת הסכמים מסוג אלה.


"יובהר, כי הקנס אינו בגין אי עבודה בשבת אלא בגין הפרת ההסכם ותו לא. בשרונה מרקט ישנם עסקים כשרים שאינם עובדים בשבת כחלק מההסכם עימם. 
מתוך אחריות ציבורית החליטה הנהלת שרונה מרקט לבטל את הקנס, ולפנות לרשויות המשפטיות הרלוונטיות לצורך בירור ההפרה".

מתחם שרונה מארקט בתל אביב נחשב להצלחה גדולה מאז השקתו ומאגד בתוכו עשרות עסקים אשר פועלים במהלך השבת. אך מה קורה לשוכר אשר החליט במודע שלא לפתוח את המקום בשבת?
 
סניף הנרי'ס בתל אביב הוא סניף כשר, שהמשמעות שלו היא כי הוא לא פותח את שעריו בשבת. בעלי העסק טוענים כי בעקבות החלטתם שלא לפתוח את המסעדה, הם נקנסו החודש בסכום של כ-3,500 ש"ח, סכום אשר יורד להם בהוראת קבע החודשית לחברת "גינדי".
 
בשיחה עם "מעריב אונליין", גולל הזכיין, עופר איסרמן, אדם ותיק בתחום, את השתלשלות העניינים וסיפר: "אני אדם קטן, פשוט, לא איש ציבורי, לא רוצה לעורר מחאה ציבורית. אני מאמין במתחם, יודע שהוא יצליח, לא בקטע שעסקים אחרים יסגרו בשבת אם הם לא רוצים. במידה מסוימת, זה לא מפריע לי. 
 
"מצד שני, אני רוצה לנוח בשבת. אם נלך לחוזה, להתחלה, רני בר לב, הבעלים של הנרי'ס, חתם על חוזה הרבה לפני שאני נכנסתי לתמונה. הוא הצביע על הנקודה הזאת ואמר לי שיכולה להיות עם זה בעיה, כי יש את הקריה בתל אביב ואת עזריאלי, מה שיכול ליצור הטעיה עבור המבקרים במתחם. על פי מה שהוא אמר, החוזה הוא סטנדרטי. אנחנו נסתדר בהמשך הדרך.
 
"אחרי חצי שנה, אני נכנסתי לתמונה, הוא הציע לי את שרונה, שאלתי אם זה היה אמור להיות פתוח בשבת, בחוזה כתוב שכן, אבל הבטיחו לי שזאת לא תהיה בעיה - וש'לא על זה יפלו דברים'.