העבודות על פרויקט הרכבת הקלה מתחילות להתרחב גם מחוץ לתל אביב. היום בערב (חמישי) יחלו החפירות בצומת עלית ברמת גן ויגרמו ככל הנראה עומסי תנועה כבדים.
עם תחילת העבודות יחולו שינויים מהותיים בהסדרי התנועה בצומת הסואן. לנהגים שיגיעו מתל אביב לרחוב ז’בוטינסקי לא תתאפשר פנייה שמאלה לרחוב אבא הלל. המשמעות היא חסימת אחת מהכניסות הראשיות למתחם בורסת היהלומים מכיוון מזרח. בחברת נת”ע הודיעו שתיפתח פנייה חדשה שמאלה מציר ז’בוטינסקי לרחוב הגלעד, ומהרחוב הקטן תהיה חזרה לדרך אבא הלל.
התושבים מתנגדים

תושבי רחוב הגלעד הקימו לאחרונה ועד פעולה, בראשותה של עו”ד חיה מנע, על מנת להיאבק במתווה החדש. “רחוב הרי הגלעד הוא רחוב קטן, פסטורלי ושקט, והשינויים התחבורתיים הצפויים עקב עבודות הרכבת הקלה יהפכו אותו לתחנה מרכזית ואת תושבי הרחוב לאסירים שלא יוכלו לצאת מהרחוב ולהיכנס אליו עם רכב”, התריעה עו”ד מנע, “עשרות אלפי כלי רכב ייכנסו לרחוב מדי יום ולילה ויגרמו רעש בלתי נסבל, זיהום אוויר, פקקים, סכנה להולכי הרגל וקושי להיכנס ולצאת מהרחוב ומחניות הבניינים”.
תחנת “אבא הלל” היא התחנה התת־קרקעית הראשונה של הרכבת הקלה שתיבנה ברמת גן. התחנה הבאה תיחפר בסמוך לצומת ז’בוטינסקי־ביאליק ובהמשך בצמתים ז’בוטינסקי־בן גוריון וז’בוטינסקי־אהרונוביץ.
 
“בחודש האחרון עשינו כמה צעדים משמעותיים לקראת הפיכת חזון הרכבת הקלה בגוש דן למציאות, וכעת העבודות מתרחבות לאזור רמת גן”, ציין אתמול שר התחבורה, ישראל כ”ץ. לדבריו, “ייעשו כל הפעולות הנדרשות על מנת לשמור את שגרת החיים”.