ריואנה טנדלר, אמה של רס"ר קרן טנדלר ז"ל, מכונאית מוטסת שנפלה בהתרסקות מסוק במלחמת לבנון השנייה, כתבה אתמול (שישי) לשר לביטחון פנים גלעד ארדן והעלתה את נושא היחס למלחמה מ-2006 מחדש, על רקע החלטתו למנות את גל הירש למפכ"ל המשטרה.

"איני מופתעת . איני מופתעת מכך שלא ציפית לרעש הזה, שלא חזית את הרעש שיקום מצד הורים שכולים ממלחמת לבנון השנייה. לא טרחת להעלות על דעתך את האופציה הזו. אולי אפילו ארחיק ואומר שלא עשית שיעורי בית. המלחמה הזו מבחינתך ומבחינת מרבית חבריך לממשלה ולכנסת (ללא קשר למחנה הפוליטי אליו הם שייכים) היא ככל הנראה אפיזודה חולפת, דבר שהיה מזמן וכנראה כבר לא כל כך חשוב".

"אין לי דעה מגובשת בעניין מינויו של גל הירש. גם אני וגם שאר ההורים מסכימים על כך שגל הינו קצין שעשה הרבה למען המדינה והצליח בתפקידים רבים שנטל על עצמו. סלע המחלוקת נסוב סביב תפקודו בזמן מלחמת לבנון השנייה – ולנושא זה לא אכנס במכתב זה. איני מוסמכת לקבוע אם הוא ראוי או לא".


קרן טנדלר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

טנדלר מחתה בפני השר על יחס המחוקקים לזכר המלחמה: "הקיץ נערכו שני טקסים לזכר חללי המלחמה. אחד בהר אדיר והשני בהר הרצל. לטקס הראשון הגיע חבר כנסת אחד, לטקס השני הגיעו שלושה חברי כנסת בלבד. האם זו ההתייחסות של נבחרי הציבור , של נציגי המשכן, לנופלי המדינה, לאלו שנתנו את חייהם עבור המולדת ? האם אתה וחבריך, חברי הכנסת, הייתם כל כך עסוקים, עד כדי כך שלא היה לכם זמן לבוא לטקסים הרשמיים? האם אחרי תשע שנים, הנושא כבר לא רלוונטי?"
"אנחנו, ההורים, עודדנו את ילדינו לשירות משמעותי ולנתינה, אבל לא אנחנו שלחנו את הילדים האלה למלחמות, אלא נציגי הציבור, ואנחנו לא אלה שצריכים לרדוף אחריהם שיגיעו לטקסים", הוסיפה האם השכולה. 
 
"כבוד השר, אני מקווה שתהיה קשוב לרחשי ליבם של ההורים השכולים, כאשר הם יפרסו בפנייך את טענותיהם, כי הזלזול בשכול מתחיל מכך שלא מגיעים לטקסים לזכר חללי המלחמה וממשיך בכך שלא דואגים לכל הפחות להודיע להורים על המינוי, עוד בטרם הוצאת הודעה רשמית לתקשורת", אמרה טנדלר.
 

"אולי דבר אחד טוב יצא מכך שנושא מינויו של גל עלה לסדר היום, והוא עצם אזכור האירועים מקיץ 2006 . כנראה שמבחינת רבים הכל קרה ונשכח כלא היה, ואילו המינוי הזה מציף את ההתרחשויות שקדמו למלחמה ואת אירועי המלחמה. תשע שנים עברו מאז המלחמה, תשע שנים שמדינת ישראל כנראה לא כל כך זוכרת...", חתמה אמה של קרן ז"ל.