כוננות ספיגה: בעקבות פתיחת שנת הלימודים החדשה, יפעלו החל משעות הבוקר המוקדמות היום (שלישי)  שני חדרי מצב בתל אביב, כאשר החשש הוא מפני עומסי תנועה כבדים בכניסות לעיר ובתוכה, בשל חזרתם של מאות אלפי תלמידים למוסדות החינוך, ועובדים רבים למקומות העבודה.



הצפי הוא כי עומסי התנועה יתגברו אף יותר באזור עבודות החפירה של תחנות הרכבת הקלה. 



החמ"ל הראשון יפעל בבניין עיריית תל אביב. באמצעות מצלמות ורחפנים יתקבלו דיווחים על זרימת התנועה והפקקים, ובעת הצורך, יוסטו קווי אוטובוסים בעיר. בחדר המצב ישהו נציגים של העירייה, המשטרה ונת"ע. בהתאם לעדכונים תופעל גם בקרת הרמזורים העירונית.
 

במקביל, יפתח משרד התחבורה חמ"ל למעקב אחר תנועת התחבורה הציבורית והרכבות בגוש דן. חדר המצב יפעל במשרדי נתיבי איילון מדי יום עד סוף השבוע, החל מהשעה 05:00 בבוקר, וישהו בו נציגים של משרד התחבורה, המשטרה, נת"ע, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ונציגים של מפעילי התחבורה הציבורית בגוש דן.
 
"בימי שגרה נעים מדי יום בתל אביב כ־450 אלף כלי רכב כש־250 אלף מתוכם מגיעים מחוץ לעיר", מסרה אתמול סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, "אנו נערכים לכל תרחיש".
 
עם זאת, להבי העריכה שרק בתחילת השבוע הבא נקבל תמונת מצב מלאה על הצפוי בתחבורה בגוש דן בעקבות סגירת צמתים מרכזיים לנוכח חפירות הרכבת הקלה. "המבחן הסופי יהיה לאחר החגים, כאשר כולם כבר ישובו מהחופשות", היא הוסיפה.
 
בתוך כך, בעקבות הדיווחים על מיעוט נהגים שמחליטים להשאיר את רכביהם בחניוני החנה וסע, יצא אתמול שר התחבורה ישראל כץ בקריאה לנהגים המבקשים להגיע למרכז תל אביב, להחנות את רכבם באחד מהחניונים הללו, "ולעלות על השאטלים והקווים החדשים שיסיעו אותם למרכזי העסקים של תל אביב.