עשרות מסתננים ששוחררו באחרונה ממתקן חולות בדרום בהוראת בג"ץ מצאו מקלט במנזרים ובכנסיות בירושלים וברחבי הארץ. מדובר במסתננים בני הדת הנוצרית מדרום סודן ואריתריאה.



בעקבות האיסור על המסתננים ששוחררו ממתקן חולות להגיע לתל אביב או לאילת, פנה האב הישועי דוד נויהאוז, מתאם עבודת הכנסייה הקתולית בישראל בקרב המהגרים הזרים, לנזירות ונזירים ברחבי הארץ בבקשה לסייע בקליטת המסתננים.



אתמול דיווח האב נויהאוז לחברי "קהילת יעקב הצדיק (ג'יימס) לקתולים דוברי העברית בישראל" כי הקריאה לאכסן מבקשי מקלט משוחררים ממתקן חולות בנגב עלתה יפה, וכי "קהילות הנזירים והנזירות בכנסיית ירושלים הגיבו בנדיבות מחממת לב. תודה לכל אלה אשר הביעו דאגה ורצון לסייע וקיבלו את מבקשי המקלט, אשר יצאו לחופשי לאחר יותר משנת כליאה".



האב אמר כי באזור ירושלים נמצאו קרוב ל־25 מקומות למבקשי מקלט במנזרים שונים. לדבריו, קריאתו נענתה גם במנזרים מבית לחם, בית שמש וחיפה. "במקרים מסוימים, קהילות של נזירות חשו כי אינן מסוגלות לקלוט גברים, אולם הציעו עזרה מסוג אחר. קהילה אחת הציעה לשלם שכר דירה לארבעה מבקשי מקלט במהלך חודש ימים. קהילה אחרת הגישה תרומה כספית נדיבה לכסות הוצאות", דיווח נויהאוז.



עוד סיפר האב כי "איש צעיר אחד, עבדאללה שמו, הגיע לבית נציגות יעקב הצדיק בירושלים. הוא הסביר שמוצאו מדרפור בסודאן. הוא ברח משם לאחר שכפרו נשרף בעקבות מתקפת כוחות מזוינים אשר עורכים רצח עם בחבל ארץ זה".



את פנייתו למאמינים הנוצרים בארץ לבוא לעזרת המסתננים פרסם האב נויהאוז ב־25 באוגוסט, בעקבות שחרורם של 500 מבקשי מקלט מאריתריאה ומסודן ממקום מעצרם בחולות, שם שהו, לדבריו, "בניגוד לזכויות האדם שלהם. כעת עליהם להשתלב שוב בחברה, למצוא תעסוקה ודיור".



"בהתחשב בקריאות האפיפיור פרנציסקוס בנוגע לפליטים, וכהכנה לשנת הרחמים, משמעותי מאוד יהיה אם כנסיית ירושלים תפתח את דלתותיה בפני מבקשי המקלט. אם לכם חדר פנוי או יותר שבו תוכלו לאכסן אחד או יותר מאחינו מבקשי המקלט, אתם מתבקשים ליצור קשר", כתב האב בבקשה.



אתמול, לאחר שדיווח על ההיענות לפנייתו, קרא האב נויהאוז לבני הקהילה הקתולית בארץ "להמשיך ולהתפלל למען אחינו ואחיותינו הסובלים".