יולדת מיישוב בגליל התחתון הגיעה אתמול בבוקר לבית החולים פוריה עם תינוקת שזה עתה ילדה בלידת בית, לאחר שהתינוקת נולדה ללא דופק.

מבית החולים פוריה נמסר כי מצבה של היולדת תקין: "היולדת בחרה בלידת בית בליווי מיילדת. האישה הגיעה עם המיילדת אחרי שהמיילדת לא שמעה דופק של העובר והמליצה על פינוי דחוף לבית החולים".
פרופ' משה בן עמי, מנהל מחלקת נשים ויולדות בפוריה, הסביר על הסיכון הכרוך בלידת בית: "המחשבה שהריון בסיכון נמוך מהווה ערובה ללידה בסיכון נמוך הינה מוטעית. במהלך לידה מתרחשים סיבוכים ואירועים קשים שאינם ניתנים לחיזוי ומסכנים את האם ואת העובר".

"הטענה כי רופאים מונעים מאינטרסים כלכליים היא מגוחכת"

פרופ' בן עמי הדגיש את תפקידו של בית החולים בלידה: "לידה בבית חולים מאפשרת ניטור מתמשך של העובר והאם וזיהוי מוקדם של סיבוכים. זיהוי זה מאפשר ברוב המקרים להציל את התינוק והאם".
לטענת פרופ' בן עמי הטיעון כי לבית החולים ישנו אינטרס אישי לקדם לידות בשעריו אינו נכון: "הטיעון הקבוע של מצדדי לידות הבית שהרופאים מונעים מאינטרסים כלכליים כי עבור כל לידה בית החולים מתוגמל, היא מגוחכת. שכרם של הרופאים לא ישתנה כהוא זה אם יהיו 1,000 לידות בחודש או 100 לידות בחודש, ולכן לטענה זו אין כל אחיזה במציאות".