כמעט 30 שנה לאחר שחשף סודות מהקריה למחקר גרעיני בדימונה, התראיין הערב (שישי) מרדכי ואנונו לחדשות ערוץ 2 ואמר: "עשיתי את זה בגלל שהגעתי למסקנה שעל הציבור והעולם והמזרח התיכון לדעת על קיומה של כזאת חבית חומר נפץ".



בראיון מיוחד סיפר ואנונו כי הוא אינו מתחרט על מה שעשה: "זה עניין של אם מה שעשיתי היה טוב או לא טוב ואם המחיר ששילמתי היה צודק או לא צודק".



לדבריו, הוא פעל כפי שפעל משום שלא היה אף אחד אחר שיכול לעשות את זה וכי הוא עשה זאת "בשביל אזרחי כל העולם, כולל מדינת ישראל".



ואנונו טוען כי הצליח לצלם חומרים במתקן השמור באחד הלילות: "בלילה יש פחות אנשים וכשיש הפסקה של אוכל נשאר עובד אחד במקום ובזמן הזה יכולתי לצלם".



כזכור, סוכנת של שירותי הביטחון שכונתה "סינדי" היא זו שפיתתה אותו ולבסוף הביאה למעצרו. הוא לא חשד בה משום שהיא זו שניגשה אליו ולא להיפך. "התפתח קשר ונפגשנו עוד פעם ועוד פעם. אפילו ברגע שאנשי המוסד התנפלו עליי בדירה ברומא באיטליה, עדיין חשבתי שהיא קורבן. אחרי שלושה ימים הגעתי למסקנה שגם היא הייתה חלק מהתכנית".



ואנונו שהתחתן לאחרונה, מעוניין לחיות את חייו בחוץ לארץ והוא אף פנה לשר הפנים שיבטל את אזרחותו אך נענה בשלילה. "אני התנצרתי, אני רוצה לחיות רחוק מישראל, אין לי קשר לישראל, אני לא שותף לדעות של ישראל ולמדיניות של ישראל, לא מובן למה מחזיקים אותי כאן. אני רוצה ללכת".