אם פעם היה נתק בין אוכלוסיות שלמות בגלל מרחק פיזי, כיום אפשר לגשר בקלות על הבעיה הזאת באמצעות תוכנה של גוגל, Google Hangouts, המאפשרת למשתמשים לצפות זה בזה ולהאזין זה לזה.
כחלק מהפרויקט החינוכי־טכנולוגי “גשרים לשלום”, שיזמו מרכז פרס לשלום, גוגל ישראל ואורט ישראל ושאותו הם מפעילים זה כשלוש שנים, אימצו כ־20 בתי ספר ברחבי הארץ את התוכנה, במטרה ליצור שיח ופעילויות בין בני נוער מרקעים שונים ומתרבויות שונות. בפרויקט משתתפים מאות תלמידים מהמגזר היהודי ומהמגזר הערבי מעשרות יישובים ברחבי הארץ. בשנת הלימודים הנוכחית הצטרפו כמה בתי ספר לפרויקט, ובהם בתי הספר אורט בוסתאן אל־מארג’, בית הספר אורט אום בטין, אורט ע”ש הנרי רונסון אשקלון  ואורט עפולה.
איך עובד הפרויקט? בכל שבוע, תלמידי בתי הספר שמשתתפים בפרויקט נכנסים לכיתת המחשבים, חובשים אוזניות, מפעילים מיקרופונים ומצלמות ומשתתפים בשיעורי Google Hangouts עם התלמידים מבית הספר התאום שלהם. לאחר כחודשיים, המפגשים הוירטואליים הופכים לממשיים, והתלמידים משני בתי הספר נפגשים במרכז לפרס לשלום, ושם הם מבצעים משימות משותפות, לומדים על מנהיגות ועוד.

רנא זועבי, תלמידת כיתה י”א מבית הספר אורט בוסתאן אל־מארג’ (בית הספר התאום של אורט עפולה), סיפרה: “כבר בשיחה הראשונה עם התלמידים מעפולה גיליתי שאותם תחביבים שיש לי - שחייה, סרטים ופייסבוק, יש גם ליהודים. לא רצינו שהשיעור המשותף ייגמר. יש לנו עוד הרבה נושאים לדבר עליהם".
וורד זועבי מאורט בוסתאן אל־מארג' הוסיף לדבריה: "בהתחלה זה כמו שמכירים חבר חדש - מתחילים לדבר על פרטים יבשים, ואז עוברים לפרטים יותר אישיים. במפגש פנים מול פנים היינו צריכים לבנות גשר, וראינו שאם נעבוד יחד הגשר יצליח, ואם לא אז נפיל אותו ביחד. המשימה עם הגשר היא המשימה של המדינה שלנו. בערבית אומרים שיד אחת לא יכולה למחוא כפיים, וככה זה גם במדינה שלנו". 
כרמל שבמנאו, מורה בבית הספר אורט ע"ש הנרי רונסון באשקלון (בית הספר התאום של אורט אום בטין), אמרה: "לא ידעתי מראש לאן הפרויקט יתפתח ויתגלגל, ובאופן טבעי היו לי חששות. זה היה מדהים לראות איך שני הצדדים זקוקים ממש להידברות הזו ולהכיר זה את זה".
שיר קריכלי, תלמידת כיתה י' בבית הספר אורט ע"ש הנרי רונסון אשקלון, אמרה: "הופתענו שגם התלמידים מאום בטין באמת רוצים שלום בינינו ואוהבים אותנו".
הנשיא לשעבר שמעון פרס תומך בפרויקט החינוכי הזה ומנסה להפכו לתוכנית לאומית. "על כולנו לשתף פעולה עם הממשלה כדי להביא יותר תלמידים יהודים וערבים להידברות תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. יחד נהפוך את ישראל לחברה טובה יותר" , אמר פרס.