הטרגדיה של משפחת דוואבשה מתעצמת.



לאחר שבועות ארוכים של מלחמה על חייה, מתה הלילה (שני) ריהאם דוואבשה, שנפצעה אנושות בפיגוע ההצתה בכפר דומא בבית החולים שיבא בתל השומר.



בפיגוע נרצחו בנה הפעוט עלי בן השנה וחצי ואביו סעד, אשר מת מפצעיו בשלב מאוחר יותר. הבן הנוסף, אחמד בן ה-4, מאושפז בבית החולים ומצבו משתפר.



במוצאי שבת האחרון הידרדר מצבה של ריהאם, שאושפזה מאז הפיגוע במחלקה לטיפול נמרץ, ובני משפחתה הוזעקו לבית החולים כדי לשהות לצידה. כזכור, הרצח זעזע את החברה הישראלית וגרם למתח גדול בקרב הפלסטינים, מה שכלל גם התפרעויות קשות אל מול כוחות הביטחון.



"קשה לי המחשבה על אחמד הקטן שכבר איבד את אחיו ואת אביו" 


בני משפחתה של ריהאם היו מוכנים לבשורה הקשה. בן דודה, מנור דוואבשה, אמר עוד לפני מותה כי הוא בספק גדול אם היא תשרוד: "היא כבר חודש לא באמת איתנו, מורדמת ומונשמת. כל יום אנחנו מגיעים לבית החולים, נמצאים איתה, אבל אין כל שינוי. מבחינתי איבדתי אותה כבר אז בשריפה, אבל זה עדיין עצוב מאוד. קשה לי גם המחשבה על אחמד הקטן שכבר איבד את אחיו ואת אביו ועכשיו גם זה קורה, אני לא יכול לדמיין סיטואציה יותר נוראית".




זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 


במשפחת דוואבשה הביעו תסכול רב מכך שהרוצחים טרם נתפסו. "אם ערבים היו עושים דבר כזה אין סיכוי שהמשטרה הייתה עוברת על זה ככה, אף אחד לא עדכן אותנו בכלום מאז ומי שעשה את זה עדיין מסתובבים חופשי. מה שהם עשו זה רצח, וזה שהם עדיין מסתובבים חופשי כואב לא פחות מהמעשה עצמו", אמר מנור.



כזכור, לפני כחמישה שבועות שני בתים הוצתו בכפר דומא שבשומרון לאחר שרעולי פנים השליכו בקבוקי תבערה לעבר שני בתים, וריססו על הקירות מחוץ לבתים את הכתובות "יחי המלך המשיח" ו"נקמה". האירוע התרחש סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר, בבתים שנמצאים בקצה הכפר.

משפחת דוואבשה היתה בביתה, בעוד שהמשפחה בבית השני, שניצלה, היתה באותו הזמן בחופשה.