תוכנית הבוקר של גבי גזית, אשר משודרת בכל יום א'-ה' בין 10:00-12:00, עסקה הבוקר בדברי הפתיחה שלה במשבר הפליטים, אבל מכיוון אחר לגמרי.



גזית פנה אל ח"כ יאיר לפיד בתור דור שני לניצולי שואה ועימת אותו עם ההיסטוריה המשפחתית שלו, לעומת הפליטים שנמצאים באירופה כעת.  



"הבוקר כתבתי מכתב ליאיר לפיד אחרי שקראתי את דבריו בעניין ההתנגדות לקליטת הפליטים בניגוד למה שעושות כרגע גרמניה ואוסטריה. 

מה עובר עליך ח"כ לפיד כשאתה אומר את הדברים האלה? "הלוואי אתה אומר שישראל היתה יכולה לקלוט פליטים, אבל אנחנו לא מצליחים לטפל אפילו בפליטים שכבר אצלנו זה רעיון שאינו אפשרי ואינו נכון בעת הזאת.


"הלוואי שהיה לנו השקט הביטחוני הכוח והמשאבים לקלוט פליטים. אנחנו לא איטליה ולא צרפת ובטח לא גרמניה מה עוד שחלק גדול מהפליטים באים מסוריה ואם נתחיל לקלוט אותם זה מערב אותנו במה שמתרחש שם." כך אמרת...
 
"אני מניח שלעיתים אתה עולה לקברו של אביך טומי. טומי היה פליט שיצא בנס מתופת מלחמת העולם השנייה. כשהיה מנכ"ל רשות השידור יצא לנו לשוחח הרבה, כי אני הרי דור שני לשואה ואבא שלך מאד התעניין מה עלה בגורל משפחתי וכבר אז שמעתי ממנו על המחוייבות המוסרית של היהודים שלמרבה המזל היה להם לאן ללכת כמו אבא שלך לפיד כמו אבא שלי שעלו ממש באותה שנה באותו החודש לישראל.

"אבא שלך יאיר ואבא שלי שאלו את עצמם במשך שנים איך ולמה העולם שתק בעת שהיטלר ניסה לחסל את כל העם היהודי ואבא שלך ואבא שלי מתו לפני שהספיקו לראות את הפליטים החדשים בתחנת הרכבת בבודפסט. כן, בדיוק אותה תחנה שאבא שלך ואבא שלי ניסו גם הם לפני 70 שנה לתפוס בה רכבת אל החופש ורק שלוש שנים אחרי מלחמת העולם מצאו אותה. הרכבת שלהם יצאה מבודפסט והביאה אותם לארץ ישראל.


"לפליטי סוריה וצפון אפריקה אין ארץ ישראל שלהם ובעיוות גרוטסקי של ההיסטוריה הם לא רוצים לברוח מגרמניה והונגריה שאתה ואני יודעים שהיתה גרועה שבעתיים מגרמניה ביחסה ליהודים. הם לא עולים כמו אבא שלך ואבא שלי על הרכבת מגרמניה אל החופש אלא תראה יאיר את האירוניה של הגורל אלא על הרכבת ל גרמניה .
 
"תראה יאיר איך העולם השתנה. גרמניה קולטת פליטים גרמניה שההורים שלנו אמרו תמיד הגרמנים יימח שמם. אותה גרמניה הולכת לתת חיים לילדים והוריהם ואתה רוצה לסגור את ישראל בפני מבקשי החיים.
 
"תפתח יאיר את המגירות של אבא שלך, תמצא שם את הצילומים את המאמרים שכתב עת היה יו"ר יד ושם, תעלה אל קברו לקראת הימים הנוראים, תשב על האבן המכסה אותו ותחשוב שוב.

"יש ביננו כאלה שיכולים להשתמש בנתונים טכניים כמו גם לנו יש פליטים, מצבנו הבטחוני... אבל אתה ואני דור שני לשואה, אסור לנו . הורי והוריך ציוו עלינו בלי שאפילו אמרו את זה לעזור לחלשים, למנודים, לקורבנות של מלחמות של עריצים דמויי היטלר ולא לסגור את גבולנו. או קיי, לא נביא את הסורים לרמת אביב ג' ליד הווילה שלך, אבל יש לנו מספיק מקום בארץ ברמת הגולן למשל לקלוט אותם. אולי לא לתמיד, אולי עד יעבור זעם . גם הם בסוף ירצו לחזור לארצם.

אם לא היית דור שני לשואה, יאיר, לא הייתי בכלל כותב לך הבוקר אבל בגלל שאתה כזה. כמוני לא יכול להיות שלא תחשוב שוב, ותחזור עם מסר חדש. מסר של אהבה וחמלה כזה שאבא שלך היה מביא היום לו היה חי.

סליחה יאיר שגזלתי מזמנך היקר אבל זמנם של הפליטים יקר יותר משלנו.

תודה ושנה טובה שתהיה לך -הבן של טומיסלב למפל מהבן של פרנץ גרינשטיין מהונגריה.

היכנסו לאתר 103FM, רדיו ללא הפסקה