סוכן הדוגמניות עדי ברקן מעלה הילוך במלחמתו נגד האנורקסיה ולקראת החגים יוצא להילחם בחברות האופנה הישראליות.

ברקן מתכוון להגיע לקניונים ברחבי הארץ ויחד עם פעילים נוספים מהעמותה שלו ישכנע לקוחות לא לרכוש בגדים מהרשתות השונות. המטרה שהציב לפניו: לגרום לירידה של 20% מההכנסות של רשתות האופנה בתקופת החגים.

דנה ספקטור ורן שריג שוחחו עם האיש שהפך לסמל המאבק במידות הקטנות.

לתוכנית של דנה ספקטור ורן שריג ברדיו 103 FM 

ברקן מוחה נגד רשתות האופנה שמוכרות בגדים במידות שלא מתאימות כלל לקהל היעד שלהן. עיקר הפעילות שלו מתרחשת ברשתות החברתיות אך הפעם הוא החליט לצאת אל השטח ולעשות מעשה. 

"ביום שישי האחרון יצאנו מהרשתות החברתיות והגענו לעזריאלי שעתיים וחצי לפני הסגירה", סיפר ברקן, "הגענו עם שלטים שאמרו 'לא ניכנס לרשתות האופנה בתקופת החגים' וחילקנו פלייארים שמסבירים למה אנחנו עושים את זה. מה שקרה בפועל זה שנשים שכבר רכשו בגדים הלכו חזרה ל'קסטרו' ול'זארה' והחזירו אותם". 
 
לדבריו של ברקן התגובות שקיבל היו אוהדות ורבים הזדהו עם המחאה: "ציפיתי שתהיה אהדה, ההרגשה ברשתות החברתיות ובחברה עצמה היא שלאנשים נמאס. אתה רואה שאנשים במידה 40 התחילו לפתוח את הפה כי 'די', נמאס להם לקום בבוקר ולהרגיש חרא עם עצמם. הם רוצים ללכת לים עם בגדי ים ולא עם מכנסונים".
 

הלחץ והרצון להתאים למודל היופי הרזה גורם לנשים וגברים רבים בחברה המערבית לפתח הפרעות אכילה. לטענתו של ברקן גם לרשתות האופנה יש יד בתופעה. 

"הכל עניין של שטיפת מח" 

 "חברות האופנה משנות את המידות כל שנה, אחרת איך ישלטו בך? אם תיכנסי כל שנה לאותו בגד אז מה עשו בזה?", טוען בוכן סוכן הדוגמניות, "ברגע שהם מערערים את הביטחון שלך הם שולטים בך, הם כל הזמן משנים המידות ומקטינים אותן. האינטרס שלהם הוא שהבגד ייראה הכי טוב והוא נראה הכי טוב כששום דבר לא מפריע גנטית, לא חזה ולא שוקיים. בני הנוער גדלים לתוך שלטון הרזון ולא מעניין אותם שום דבר חוץ מזה. מבחינתם, ממידה 24 ומטה זה רזה ומעל לכך נחשב לשמן".
 
למרות שברקן החל את דרכו כסוכן דוגמניות מצליח הוא לא מהסס לדבר על התעשייה ממנה הוא צמח: "כל 'הסלבים' שקרנים וכולם עושים לעצמם פוטושופ. גל גדות למשל שיקרה, היא הייתה רזה גנטית עוד לפני שהיא נכנסה לתעשייה ועכשיו היא עלתה 11 קילו עבור הסרט בהשתתפותה. לא יכולת לעשות את זה לפני שנתיים כשעבר חוק הפוטושופ? הילדים פה לא מעניינים אותך אבל כשנתנו לך תפקיד בהוליווד עשית את זה"
.
אז למה אנחנו סוגדים לרזון למרות שרובנו לא עונים על הקריטריונים של עולם האופנה? לפי ברקן, "הכל עניין של שטיפת מוח, ילדה בת 4 שפותחת טלוויזיה ורואה את רותם סלע יודעת שכדי להיראות טוב ולהיות אהובה היא חייבת להיות כמו שמשדרים לה וזה מה שמשדרים מהבוקר עד הערב". 
 
ברקן מבטיח שלא ישקוט ולא ינוח עד שיגשים את המטרה שהציב לעצמו: "אנשים יפסיקו לשנוא את עצמם כשיראו שמידה 40 היא מידה של בן אדם נורמלי. מה שאנחנו עושים זה מין כרטיס צהוב לחברות האופנה, המטרה שלנו היא לגרום לירידה של 20% מהכנסות של רשתות האופנה בתקופת החגים, ואנחנו נעשה את זה".