מסקר מיוחד של עמותת לתת ומכון TRI עולה כי 42% מעמותות הסיוע אינן מצליחות לתת מענה לפחות לרבע מהנזקקים הפונים אליהן בבקשה לסיוע.

20% ממנהלי העמותות דיווחו על החמרה במצבם של מקבלי הסיוע ו־82% מהם דיווחו כי ההחמרה מתבטאת בעליית התדירות שבה פונים הנתמכים בבקשה למזון.
לא רק הנזקקים הם יותר נזקקים מאי פעם. מהסקר עולה עוד כי גם הציבור הרחב יוציא בערב ראש השנה הקרוב פחות כסף מכפי שהוציא בשנה שעברה. 48.4% מהנשאלים העריכו שיוציאו בין מאה לאלף שקל, זאת לעומת 20.7% שנתנו הערכה דומה לקראת ערב ראש השנה אשתקד. 27% מעריכים כי יוציאו בין אלף ל־3,000 שקל, זאת לעומת 44.2% שנתנו הערכה דומה בשנה שעברה.
 
ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת, אמר עם פרסום הסקר כי: "אנו מקווים ששר הרווחה ושר האוצר יממשו את האג'נדה החברתית שלהם, יגבשו תוכנית לאומית לצמצום העוני בהתאם להמלצות הוועדה למלחמה בעוני ויקצו תקציב משמעותי להקמת מיזם לאומי לביטחון תזונתי".

יוסף כהן, יו"ר עמותת חסדי נעמי, אומר: "לצערי גם השנה אין שינוי לטובה במצב הכלכלי של הציבור. אני מבקש לפנות לרה"מ נתניהו, אנא, הזרם יותר תקציבים לעניי ישראל". חסדי נעמי תחלק בימים הקרובים אלפי ערכות מזון לקראת ראש השנה וגייסה לצורך זה כבר 500 מתנדבים. בעמותה מדגישים כי השנה מורגשות במוקד של חסדי נעמי יותר פניות מגוש דן ובתוך כך מת"א, כולל מזוגות צעירים שמרוויחים שכר ממוצע. 

בתוך כך עולה כי השנה החולפת הביאה לעלייה של 40% בתרומת חקלאים של עודפי ירקות ופירות למען אוכלוסיות נתמכות לקראת ראש השנה. מדובר בשנת שמיטה ועם זאת גם בשנות שמיטה קודמות הושמדו העודפים ברובם - בעיה שעליה נתן את הדעת גם מבקר המדינה בדוח השנתי האחרון שפרסם במסגרת פרק מיוחד ונרחב על אוזלת ידה של הממשלה בנושא.

אבל בזכות פעולה נמרצת של ארגון לקט ישראל בקרב האגודות החקלאיות והעלאת המודעות של החקלאים לצורך בהצלת מזון לתרומה לנזקקים, מדווח הארגון על העלייה הזאת שרובה הורגש במהלך הקיץ הנוכחי לקראת החגים, שיחלו בשבוע הבא.