לאחר שרופאיו של גל טליתמן, שאובחן בגיל 60 כחולה ALS, התריעו בפניו שלא נותרו לו שנים רבות לחיות החליטו הוא ואשתו לצאת לטיול בחו"ל. אך באופן מפתיע פרוצדורה רפואית פשוטה שהמליצו לו לעבור לפני הנסיעה הובילה לאשפוז ממושך שהסתיים במוות בבית החולים. 
"אמרו להורים שלי שלא ברור עדיין מה קצב ההידרדרות, ולכן אם הם רוצים לנסוע כדאי שיעשו ניתוח קטן להתקנת מכשיר פג (צינור הזנה)", סיפרה ביתו שרון פרל, "באיכילוב אמרו לנו שזה כלום, אפילו לא נשארים לאשפוז, אז הוא הגיע כמו שמגיעים לעקירת שיניים". 
אבל לאחר הניתוח הבינו בני המשפחה שמשהו לא כשורה: "הוא התחיל להתלונן על כאבים, חולשה וקור, אבל הרופאים שטיפלו בו אמרו שזה שטויות. תכננו לשחרר אותו הביתה ולבסוף השאירו אותו רק כי הוא גר בבקעה והדרך לשם ארוכה. נפנפו אותנו עד שפתאום איבד את ההכרה, ואז כולם הבינו שמשהו לא בסדר. הוא הובהל לחדר הניתוח והיה במוות קליני כ־40. עשו לו החייאות ונתנו לו שש מנות דם. לבסוף הצליחו להעיר אותו אבל הוא כבר היה על הגבול בין חיים למוות, שלושה חודשים הוא היה סיעודי עד שהוא מת".

לאחר המקרה, שאירע ביוני 2010, הגישה המשפחה תביעה בגין רשלנות רפואית מצד בית החולים לבית משפט השלום בהרצליה, על ידי עורכי הדין עמיקם חרל"פ ומיכאל אלנתן. על פי כתב התביעה, צינור ההזנה הוחדר באופן כושל ופגע בכלי דם. בשבוע שעבר הגיעו בני המשפחה להסכם פשרה עם איכילוב ולפיו יפצה בית החולים את משפחת המנוח בסכום של חצי מיליון שקל. 
מאיכילוב נמסר: "החדרת פג היא פעולה כירורגית שיכולה להוביל לסיבוכים קשים ואפילו למקרי מוות, במיוחד בקרב חולים עם מחלות קשות. הדבר מצוין בטופס ההסכמה המקובל בארץ. לאורך כל תקופת אשפוזו החולה היה בהשגחה מלאה שמתאימה למצבו ותחת מעקב צמוד של הצוות הרפואי. חרף האמור, המנוח פיתח אירוע פתאומי של דום לב, ולמרות ניסיונות רבים להציל את חייו הידרדר מצבו עד לפטירתו המצערת. הסכום שולם לפנים משורת הדין ומבלי להודות בטענה כלשהי בדבר הרשלנות הנטענת נגד בית החולים". 
למרות קבלת ההסדר, המשפחה טוענת עדיין לאחריות בית החולים. "אני לא חושבת שמישהו חף מפשע היה מסכים לשלם", אומרת פרל, "המסר שחשוב לנו להעביר הוא לא לסמוך על אף אחד, גם כשמחליטים לתת לרופאים אחריות על הגוף שלכם תמיד יש לקבל כמה חוות דעת ולוודא מה נכון".