יו"ר "ישראל ביתנו", ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס הערב (רביעי) לגזר הדין שניתן הבוקר לנהג המונית חוסיין חליפה, המחבל שהורשע בדקירתה למוות של החיילת המשוחררת שלי דדון ז"ל במאי 2014.



בסטטוס שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, הוא הצר על כך שלא הייתה אפשרות לגזור על הנאשם עונש חמור יותר ממאסר עולם: "אתמול גזר בית המשפט בקנזס שבארצות הברית עונש מוות על הרוצח האנטישמי, פרייז'ר גלן קרוס בן ה-74, שרצח שלושה בני אדם ליד שני מרכזים קהילתיים יהודים ב-2014 במדינת קנזס. חבל שבפני בית המשפט המחוזי בנצרת לא עמדה הבוקר האפשרות לגזור עונש מוות על הרוצח הנתעב חוסיין חליפה, שרצח את שלי דדון ז״ל בצורה אכזרית, בכוונת תחילה וממניעים לאומניים".



ליברמן הדגיש את החשיבות שלטענתו קיימת בהצעת החוק של מפלגתו "עונש מוות למחבלים" שנדחתה בחודש יולי: "הסמיכות של פסיקות בתי המשפט בקנזס ובנצרת מוכיחות שוב עד כמה ראוי היה שחוק עונש מוות למחבלים שהציעה 'ישראל ביתנו' היה מחוקק ומאפשר לגזור על מחבלים נתעבים כמו חליפה את העונש המגיע להם".



כזכור, בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע הבוקר את חוסיין חליפה. הרכב השופטים, אשר בראשו סגן נשיא בית המשפט, השופט תאופיק כתילי, וחבריו השופטים דני צרפתי ואשר קולה, דן את הנאשם למאסר עולם, והטיל עליו לשלם לעיזבון המנוחה פיצויים בסך של 258 אלף שקל.



בתחילת חודש מאי 2014 היתה דדון ז"ל, תושבת עפולה בת 19.5, בדרכה לראיון עבודה במגדל העמק. הנאשם, כך נטען בכתב האישום, אסף אותה במונית בה נהג, והסיע אותה לחניון נטוש בפאתי איזור התעשייה בעיר, שם רצח אותה באכזריות כשהוא דוקר אותה למוות שוב ושוב, בכל חלקי גופה.



הנאשם הודה ברצח, אולם עם פתיחת שלב הראיות במשפטו, הודיעו סנגוריו, עו"ד עלאא סלימאן ועו"ד וסים שחאדה, כי הוא כופר בהודאות שמסר למשטרה ולשב"כ, בטענה כי נגבו ממנו תחת איומים ומניעת שעות שינה.