זהות שאולה שעברה מאח לאח כדי להסתיר את דבר הימלטותו מהארץ לפני שנים לאחר שהיה חשוד במעורבות ברצח, 



גופה שהוצאה מהקבר לפני מספר ימים, כדי לאמת את זהות הנפטר וזהות האח החי וגם קבלן קבורה פרטי שנחקר בחשד לעבירה של קבורה בלתי חוקית. 

כל אלה ועוד בסיפור הזוי לכאורה שנחקר בחודשים האחרונים בתחנת זבולון שבמרחב חוף במשטרה.
 

הפרשה כולה התעוררה רק כאשר אימם של השניים נתקלה בקשיים מול הרשויות בקבלת שירותים עבור הבן החי המתגורר יחד איתה, מה שאילץ אותה לכאורה להגיע לתחנת המשטרה ולחשוף בפני החוקרים בפעם הראשונה את הסוד ששמרה איתה זה מספר חודשים.

ביום שלישי השבוע הגיעו נציגי המשטרה עם צו של בית המשפט ופתחו חלקת קבר סמוך לבית העלמין בתל רגב וזאת לצורך הוצאת הגופה ושליחתה לבדיקה המכון לרפואה משפטית באבו כביר. הוצאת גופות מקברים הינה תופעה חריגה והיא מתאפשרת רק במקרים שבהם מתעוררת בעיית זהותו של המנוח או במקרים אחרים הקשורים בפלילים בעיקר.

גם במקרה האמור, חודשים ספורים לפני הוצאתה של הגופה מהקבר, הגיעה תושבת הקריות לתחנת משטרת זבולון וסיפרה כי לפני זמן לא רב קברה את בנה בחלקת קבר הסמוכה לבית העלמין בתל רגב, אלא, שהוא נקבר בזהותו של אחיו, אף הוא בנה החי יחד איתה.

כששאלו החוקרים "מדוע?". סיפרה להם את הסיפור הבא. לדבריה, בשנת 2004 נמלט בנה, שנפטר בינתיים, מישראל לאחר שהיה חשוד מעורבות ברצח ושהה ברוסיה כביכול בניגוד לחוק.

בנה שהוכרז כעבריין נמלט, מת בשבועות האחרונים והיא עשתה מאמצים להעלותו לארץ לצרכי קבורה. אלא, כיוון שנמלט מהארץ לא יכלה להביא את גופתו לישראל ולכן מיהרה והשאילה לבנה שמת את זהותו של אחיו החי ומיד לאחר מכן התאפשרה השבתה של הגופה לישראל. כדי שלא לעורר יתר תשומת לב שכרה המשפחה קבלן קבורה פרטי שקבר את גופת הבן המוכרז כעבריין נמלט תחת זהותו של אחיו.

הימים חלפו ומשהגיע בנה החי לקבל שירותים מגופים מוסדיים ומשרדי ממשלה הוא נתקל בתשובות שליליות שכן במחשבי משרד הפנים הוא מופיע כנפטר.
כשהבינה האם כי במערומיה סיבכה את בנה והיא עלולה לגרום לו לתסבוכות משמעותיות יותר, פנתה למשטרה והחליטה לשתף את החוקרים בסוד הכמוס שלה. כדי לאמת את גרסתה נאלצו החוקרים לבקש את הוצאת גופתו של האח העבריין כביכול מהקבר ושליחתה לבדיקה.

בימים האחרונים הגיעה הגושפנקא המאשרת את גרסת האם ולפיה הבן העבריין שנמלט לרוסיה הוא שהיה קבור בסמוך לתל רגב וכי אחיו החי אינו העבריין הנמלט.

בעקבות הפרטים נעצר לחקירה קבלן הקבורה הפרטי שדאג להובלת הגופה משדה התעופה לקבורה והוא שוחרר בתום החקירה בתנאים מגבילים.

במשטרת מחוז חוף מאשרים את הפרטים ומציינים: "האם הגיעה למשטרה כדי לספר על התרמית רק אחרי שנתקל בנה החי בקשיים מול הרשויות בקבלת שירותים וזאת אחרי שזהותו החוקית הושאלה ממנו והוצמדה לאחיו המת על מנת להביא את הגופה לישראל. 

"מעבר לחשדות כנגד הקבלן אין להם כל מעורבות בעבירות מרמה אלא מול רשויות רוסיה שם כביכול שהה בניגוד לחוק ומשם הוצא בזהות בדויה כאמור".