אורן חזן 


צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 


הוא המריא כמו מטאור, ולשנייה גם התרסק כמו אחד כזה, אבל ח"כ אורן חזן עדיין כאן, והוא ללא ספק האדם המפתיע ביותר בבמה הפוליטית השנה, יש שיאמרו לטובה ויש שיאמרו שפחות. מהכניסה לממשלה בחסות המנדט ה־30, בחירתו לסגן יו”ר הכנסת, דרך הסיפורים על הקזינו בבולגריה, נערות הליווי והסמים, ועד הפיכתו לאחד הממים הפופולריים ברשת.



איך הייתה השנה שלך?
“רכבת הרים. במהירות מופרזת. הדבר שהכי אפיין את השנה הזאת היה השינוי הקיצוני מלהיות איש פרטי ללהיות שייך לנחלת הכלל. ככה אני מסכם את השנה”. 

מה היה הרגע הכי מרגש או משמעותי השנה?

“לשבת ליד אבא שלי בתוך מליאת הכנסת. ואפילו מרגש יותר – שאחי הקטן התחתן. זה היה אפילו מרגש יותר מההשבעה בכנסת”.
מה היה הרגע הכי קשה השנה?
“להמשיך לעבוד עם האמת שלי כל הזמן, תוך כדי כל מה שקורה מסביב וכל רעשי הרקע”.
 
תקוות לשנה החדשה?
“אני רוצה להתחתן. ובשורות טובות לכל עם ישראל”. 


ליאור רז


ליאור רז (משמאל). צילום: נועה פוירשטיין 

בדרך כלל הסדרות של הוט הן אלה שעושות כאן בלגן, אבל השנה הזאת הייתה השנה של yes, לא מעט בזכות סדרה קטנה אחת בשם “פאודה”. לתקופה מסוימת לא יכולתם לחלוף ליד ברזייה בלי לשמוע על סדרת המתח מבית היוצר של ליאור רז ואבי יששכרוף. רז הוא לא רק האיש שעומד מאחורי ההצלחה, אלא גם זה שנמצא בפרונט שלה. אחרי שנים של תפקידי משנה לא מוערכים כראוי, התפקיד הראשי ב”פאודה” הפך אותו לכוכב.
 
איך הייתה השנה שלך?
“שנה שהתחילה בשאלה גדולה מאוד ובפחד גדול מאוד, והסתיימה בהתרגשות גדולה ובהכרת תודה לכל האהבה שאנחנו מקבלים. אף פעם לא חוויתי כזה דבר. בכל בוקר אני קם ואומר תודה, ואני עדיין נמצא בסוג של פליאה שהדבר הזה קיים בחיים שלי כרגע. הייתי בטוח ש’פאודה’ תהיה ההפך מהצלחה, חשבתי שרק אמא שלי ואני נצפה בסדרה. גם אבי וגם אני חשבנו שהסדרה היא מאוד ספציפית, פחדנו שהרבה אנשים לא יאהבו אותה, שהיא נוגעת בפצעים פתוחים שלא הרבה רוצים להתעסק בהם. אנחנו עדיין די בשוק”.
 
מה היה הרגע הכי מרגש או משמעותי השנה?
“כשהבן שלי נולד. נולד לי בן ממש כשהסדרה יצאה, באותו החודש. הוא העוגן שלי, הקרקע, משהו שחיבר אותי למציאות ולא נתן לי לרחף יותר מדי בעולמות של הצלחה – כי אתה יכול לראות את עצמך בטלוויזיה ולשמוע שמדברים עליך, ובאותה השנייה בדיוק אתה מקבל פליטה על הכתף, ואז אתה מבין איפה המציאות נמצאת ומה חשוב באמת בחיים”.

מה היה הרגע הכי קשה השנה?
“סוף הצילומים של ‘פאודה’. עבדתי קשה מאוד, הייתי מתוח ומפוקס מאוד, ויום אחד לפני שהסתיימו הצילומים, הייתה לי מין נפילת מתח, ושטפה אותי תחושה של ריקנות גדולה מאוד. כמו להיות בחדר מנועים של ספינה, שנייה אחרי שהיא עוגנת. זה היה קשה”.
 
תקוות לשנה החדשה?
“להיות בריא, שהמשפחה שלי תהיה בריאה ושהתא המשפחתי שלי ימשיך כמו שהוא, לעשות את ‘פאודה 2’, למכור את ‘פאודה’ לחו”ל, ולהתפתח לעוד מקומות”


טום באום 


צילום: יח"צ 

לא כל כוכב ריאליטי מצליח לחצות את 15 דקות התהילה בשלום, ועוד לעשות את זה בכישרון אמיתי. ואם טום באום לא היה קיים, מישהו היה צריך להמציא אותו – האישיות התוססת, ההומור המפותח ואפילו האינטונציה האוחצ’ית שקשה מאוד לא להידבק בה – הבחור הוא כוכב, נקודה.

מרגע שהגיע עם שותפו המוכשר לא פחות אוריאל יקותיאל לגמר “המירוץ למיליון”, לא הספקנו להגיד “לילי” וכבר הם הנחו את “שישי טייק אוויי” בערוץ 2, ובאום עצמו קיבל את התוכנית “הכל טום” בערוץ הילדים, קטף קמפיין לחברת “סנו” וגם קיבל פינה בתוכנית "מלחמת המינים". השנה הוא צפוי לככב ב”גאליס” ולהשתתף במחזמר “מרי לו” לצדה של יעל בר זוהר.

איך הייתה השנה שלך?
“שנה מטורפת. חיי השתנו יחסית מקצה לקצה. לא חשבתי שכל מה שקרה לי השנה יקרה. עדיין קשה לי להתרגל למציאות החדשה שלי. תמיד ידעתי שזה מה שאני רוצה לעסוק בו, ונורא כיף לי שמאמינים בי ונותנים לי את ההזדמנות, אם זה בערוץ הילדים, ברשת או בקמפיינים. זה ממש מרגש, וכיף לעשות את מה שאתה אוהב, ויותר מזה – שאנשים נהנים ממך, שזה לא נמצא רק בראש שלך. יש לי עוד המון מה ללמוד ולאן להתפתח. כשאתה מגשים את החלומות שלך, אתה מתחיל לחלום גדול יותר ורחוק יותר. ואני לא לוקח שום דבר כמובן מאליו”.

מה היה הרגע הכי מרגש או משמעותי השנה?
“היו כל כך הרבה רגעים מרגשים. לראות את הפרצוף שלי בשלט באיילון, לעשות סטנד־אפ ולראות אנשים צוחקים ממני, לקבל תגובות מרגשות ברחוב. ממש עכשיו, הנחיתי את טקס פרסי ערוץ הילדים, וגם קיבלתי את פרס מצחיקן השנה. זה מטורף והזוי. בשנה שעברה עוד הייתי פה כדי להגיש פרס, על תקן דחקה, של ‘המירוץ למיליון’, ועכשיו אני מנחה את הטקס. זה לא קרה סתם, אלא בזכות עבודה קשה שלי ושל הסוכנת שלי, זוהר יעקובסון, אבל אין ספק שהכל קורה מאוד מהר”.

מה היה הרגע הכי קשה השנה?
“כשנגמר ‘המירוץ למיליון’ ולא ידעתי מה הולך לקרות עכשיו. זה היה לצאת ממסגרת מאוד מסוימת לעולם האמיתי ולהתחיל לעבוד קשה. העבודה קשה מאוד. כיוונתי לעבוד ולעשות את מה שאני אוהב, והיה לי חשוב לשמר את זה”.

תקוות לשנה החדשה?
“שתהיה כמו השנה הזאת, להמשיך לעשות את מה שאני אוהב, להמשיך בערוץ הילדים שהוא בית מדהים, להמשיך לעבוד קשה, לשחק יותר ובשנה הבאה להיות בפריים טיים”. 
 

אלמה דישי 


צילום: שוקה כהן 

כן, אולי נדמה כאילו היא איתנו מאז ומעולם, אבל בתקופה הזאת בשנה שעברה לא היה לנו מושג מיהי אלמה דישי, ולמה דווקא היא נבחרה לגלם את המאהבת של יהודה לוי בסדרה החדשה והסמי־ביוגרפית על חייו, שהייתה גם אחת התופעות הטלוויזיוניות הבולטות של השנה. אז אחרי ש”איש חשוב מאוד” הפכה את דישי לשם לוהט בתעשיית המשחק, היה נעים לגלות שהיא נושאת בגאווה גם את דגל הנשים האמיתיות ולא נכנעת לתכתיבי היופי של הביצה. והיא מהממת ביופייה, אם אתם שואלים אותנו. בזמן שהעונה השנייה של “איש חשוב מאוד” נמצאת באפייה, דישי החלה בחודשים האחרונים את דרכה גם על במות התיאטרון עם שתי הצגות בתיאטרון חיפה – “גיבור הלובי” עם אוהד קנולר ו”שלא תתעורר הילדה”, שתעלה בעוד חודשיים.

איך הייתה השנה שלך?
"השנה הגשמתי כמה חלומות נפלאים והפכתי אותם למציאות, בעזרת אמונה ועבודה קשה".

מה היה הרגע הכי מרגש או משמעותי השנה?
"השנה הצלחתי להיכנס לתיאטרון הרפרטוארי, תיאטרון חיפה. זו הפעם הראשונה בחיי שאני משחקת בתיאטרון גדול. אני לומדת משחק מגיל 6, למדתי בתלמה ילין ולאחר מכן בסמינר הקיבוצים. אני משחקת, מופיעה ושרה כבר שנים. להופיע על במה מול 400 או 1,000 איש בכל הארץ ולקבל על זה שכר – בשבילי זה הישג מדהים. באחת ההצגות עמדתי בהשתחוויה לצד נורמן עיסא ואוהד קנולר, ובאותו רגע קלטתי שעשיתי את זה".

מה היה הרגע הכי קשה השנה?
"השנה הפכתי לאדם מפורסם. הרבה אנשים מרשים לעצמם להביע דעה עלי, על מה שאני לובשת, עושה, בוחרת ואומרת. היה רגע שבו הבנתי שאני חייבת לסמוך על עצמי וללכת אחרי מה שאני חושבת ומרגישה. זה לא היה קל, כי לפעמים הביקורות קשות והקולות חזקים, אבל זה משתלם בסוף".

תקוות לשנה החדשה?
"אני מחכה לשנה הבאה, שנה שבה אהיה חכמה יותר, חזקה יותר ורעבה יותר. כתבתי מחזה שיעלה בצוותא בנובמבר, וזו הפעם הראשונה שאני אחווה את החוויה של להיות מחזאית מאחורי הקלעים. בנוסף עולה הצגה חדשה בהשתתפותי, 'שלא תתעורר הילדה'. יש לי תחושה חזקה שזה הולך להיות אחד האתגרים והתפקידים המשמעותיים שאעשה, ואני מחכה בכיליון עיניים להסתער על זה. אני עובדת קשה, כך שיש למה לחכות. ההצגה עולה בנובמבר הקרוב. 

לי לוי 


צילום: אינסטגרם 

לי לוי פרצה לחיינו במה שנקרא הריאליטי של החיים. בנובמבר 2014, כשהבאזז סביב יהודה לוי נסק לגבהים חדשים הודות ל”איש חשוב מאוד”, הוא פגש דוגמנית דנית לוהטת עם שם יהודי להפליא - לי לוי. מהר מאוד ובאופן הכי צפוי שיש, לוי הפכה לשם לעוס לא פחות מזה של המאהב שלה.

הזוגיות ההיא לא שרדה לאורך זמן, אבל לוי דווקא כן: היא ניהלה מערכת יחסים לא לגמרי ברורה עם יאיר נתניהו, יצאה לרגע עם איציק זוהר, לוהקה ל”הישרדות VIP”, והיה איזה דיבור על משהו עם ליאונרדו דיקפריו, שכידוע, עושה רק טוב לקריירות של דוגמניות. עכשיו היא נחושה להישאר פה, וב”פה” אנחנו מתכוונים לתודעה שלנו. אה, וגם בישראל.

איך הייתה השנה שלך?
“ששת החודשים האחרונים היו דינמיים מאוד, הכל קרה מהר. היו הרבה עליות וירידות כמו שיש לכולם. לא צפיתי שכל הדברים האלה יקרו. רציתי שזה יקרה, אבל לא ציפיתי שככה זה יקרה, בדרך שבה זה קרה. הכל קורה מסיבה מסוימת”.

מה היה הרגע הכי מרגש או משמעותי השנה?
“’הישרדות VIP’. אני לא יכולה לדבר על מה שקרה לי שם, אבל זו הייתה חוויה משנת חיים ללא ספק”.

מה היה הרגע הכי קשה השנה?
“ממש אחרי שהכל קרה עם יהודה. קיבלתי הרבה ביקורת רעה. הרגשתי שהרבה אנשים מסתכלים עלי בעיניים רעות. רגע אחד הייתי למעלה, ושנייה אחר כך צנחתי לקרקע. זה היה כמו לחטוף סטירה בפרצוף”.

תקוות לשנה החדשה? “אני מאחלת לעצמי שזו תהיה שנה חדשה ומדהימה, שההצלחה שלי תהיה בזכות עצמי, ושאנשים יסתכלו עלי בעין חדשה וירחשו יותר כבוד כלפי”. 

תום יער 


צילום: אלון כהן רז 

בשנה שעברה הכרתם את תום יער (27) רק אם הייתם ממש בקיאים בסצנת הסטנד־אפ המחתרתית שצמחה בתל אביב או אם עקבתם אחר עמוד הפייסבוק הפורה שלה. היום אתם אפילו לא צריכים חיבור זמין לאינטרנט – יער היא ללא צל של ספק השם החם של הקומדיה הישראלית, ברשת ועל הבמות.

מושחזת, אינטליגנטית ולא מתעכבת לשנייה על מה שחושבים עליה, ההומור שלה נע בין סרטונים ביזאריים עם קרן מור, דיבוב קורע של חולדות לרדיו, מופע הסטנד־אפ המצליח “לא תמימה בת שש” (שנקרא בעבר “לא זונה בת שש”) ותמונות סמי־עירום שלה, שמרעישות את פייסבוק. לא יהיה מופרך להאמין שהיא עוד תיכלל ברשימת האנשים שעשו לנו את העשור.
 
איך הייתה השנה שלך?
"הייתה לי שנה די טובה, אני חושבת. השנה גדלתי והתחלתי להופיע בזאפה תל אביב, סיבוב הופעות גדולות של מופע הסטנד־אפ שלי לבד בזאפה, פעם בחודש וחצי (המופע הבא ב־16.9). נחמד לראות שיש קהל, שהמקום מלא ושיש היענות. זה מרגש ולא עניין של מה בכך בעיני. ואני אפילו נהנית".
 
מה היה הרגע הכי מרגש או משמעותי השנה?
"מהפן האישי אני פחות משוגעת, כי השנה התחלתי ללכת לטיפול, משהו בין פסיכולוגי לרוחני אפילו, אני מרגישה פתאום שגיל 30 מתקרב, ואני מתחילה להעמיק בדברים ולהתבגר. אני מתרגשת מאוד וחופרת עמוק בנשמה. מומלץ".
 
מה היה הרגע הכי קשה השנה?
"פרידה שעברתי מדירה שאהבתי מאוד. עברנו דירה לאחרונה, וזה באמת קצת כמו לידה הדבר הזה, גם מסורבל וקשה, וגם נפשית לא פשוט. אני ממש מתגעגעת לשם. לפני כמה חודשים שכחתי שעברנו והגעתי למצב שבלי לשים לב אני עולה במדרגות וכמעט פותחת שם את הדלת בלי לחשוב כמעט.

ואז כמובן נורא נבהלתי, ורצתי בוכה והיסטרית לבית החדש. בפן המקצועי אני מניחה שבגלל שהייתה שנה עמוסה וחמה, ואנחנו רק שנה אחרי מלחמה ובכלל שום דבר לא פשוט במדינה או בתעשייה, אז המון פרויקטים שאני מעורבת בהם מתעכבים בגלל בירוקרטיות או כובד מסוים של מערכות".
 
תקוות לשנה החדשה?
"זה משתלב עם השאלה הקודמת – הלוואי שדברים קצת ישתחררו במובן הזה. שנה טובה ומושלמת לכולן". 


נטע אלחמיסטר 


צילום: אלעד אדמוני 

כל שנה מביאה איתה את תופעות הרשת שלה. שנת תשע”ה הכניסה לחיינו את נטע אלחמיסטר, חיית אינסטגרם אקזוטית ויפהפייה, שהפכה למעצמה עם יותר מרבע מיליון עוקבים. לפני שנתיים אלחמיסטר בת ה־21 התחילה להעלות לרשת צילומים בבגדי ים, והצליחה למגנט אליה אלפי גולשים. בשנה האחרונה השיקה את bananhot, מותג בגדי ים מצליח שנולד במקרה, אחרי שהיא והשותפה שלה, נועה בני, השתעשעו קצת עם בדים שקנו. וכן, בזמן שאתם עושים לייקים, המותג שלה כבר נמכר בחו”ל.
 
איך הייתה השנה שלך?
“שנה קשה מאוד, עם הרבה עבודה. אפשר להגיד שגיליתי על עצמי המון דברים שלא ידעתי שאני מסוגלת לעשות – כל עניין העסקים. נכנסתי לעולם שלא כיוונתי אליו כי הכל קרה בטעות. למדתי מהעסק המון דברים על עצמי, על תחום האופנה ועל עסקים. בקיצור, שנה שלימדה אותי הרבה”.
מה היה הרגע הכי מרגש או משמעותי השנה? “כשהתחלנו למכור לחו”ל. התחלנו לפרסם את המותג, ופתאום היו המון הזמנות מעבר לים. זה מבחינתי הרגע שבו גיליתי את היכולות שלי והתחלתי להאמין בעצמי”.
 
מה היה הרגע הכי קשה השנה?
“חבר שלי גר בחו”ל, בבלגיה, ובכל פעם שאני אצלו – אלה הרגעים שאני הכי נשברת, כי אני משאירה את העסק פה לשותפה שלי ולכל מי שעוזר לה, וזה הכי קשה לי. אבל אין ברירה, זה חלק מהחיים שבחרתי”.

תקוות לשנה החדשה?
“שנעלה ונצליח עם העסק, זה הדבר שאני הכי מאחלת לעצמי ולנועה”. 
 
 להקת A-WA 


צילום: תומר יוסף 

את טייטל הלהיט המוזיקלי המפתיע של השנה שמרנו במיוחד לבנות להקת A-WA, שאי אפשר היה להתחמק מהשיר שלהן, "חביב גלבי” (שגרף יותר ממיליון צפיות ביוטיוב). שירה המושפעת משירת הנשים התימניות העתיקה ומותאמת לעידן הנוכחי – מי היה מאמין שהיא תהפוך לשוס של השנה?

אבל זה בדיוק מה שקרה, ולא רק בישראל. להקת A-WA התקבלה באהבה גם בעולם הערבי, עד כדי כך שהן הפכו ליקירות ההיפסטרים הערבים, ויש עוד סינגלים מעולים בדרך. את הלהקה מרכיבות האחיות תאיר (31), לירון (29) ותגל (25) חיים. תומר יוסף אמון על ניהול הלהקה.

איך הייתה השנה שלכן?
"שנה שבה הבנו שהמוזיקה שלנו מגיעה להמון אנשים, שלא רק מחפשים אותה ביוטיוב אלא מגיעים גם להופעות, לרקוד ולשמוח איתנו".

מה היה הרגע הכי מרגש או משמעותי השנה?
"היו כמה שיאים השנה. אחד מהם היה כשהאלבום יצא לאור, אלבום שעבדנו עליו במשך תקופה ארוכה ושמנו את הלב ואת האמת שלנו בכל צליל שבו, ואחת מאיתנו אפילו עיצבה את העטיפה שלו – כל כך כיף להחזיק אותו ביד סוף־סוף ולראות שהוא מצליח. גם ההופעה הראשונה במועדון 'בארבי' בתל אביב להשקת הסינגל הייתה רגע בלתי נשכח".

מה היה הרגע הכי קשה השנה?
“לצערנו בגלל ההופעות והעבודה הרבה שיש לנו במרכז, אנחנו לא מגיעות כמעט לבית ההורים ביישוב שחרות. אנחנו מתגעגעות!”.

תקוות לשנה החדשה? “אנחנו מאחלות לעצמנו שאף פעם לא יפסיק להיות לנו כיף ומאתגר, המון יצירה ואמנות, שיתופי פעולה מרגשים והופעות מעולות בארץ ובחו"ל". 



עוד שתי תופעות השנה 


שתי תופעות מוזיקליות שאי אפשר לפסוח עליהן שייכות לשני ז’אנרים שונים לחלוטין של המוזיקה הישראלית. האחד מייצג את הז’אנר הפופולרי והמוכר היטב – המוזיקה המזרחית – אבל כשפאר טסי יצא עם הסינגל “דרך השלום”, לאף אחד לא היה מושג שהוא עומד להפוך למגפה חוצת גבולות ואוקיינוסים (עד כדי כך שהרכב אלבני גנב את השיר ושחרר גרסה משלו) ולהמנון הלאומי החדש, כולל גרסאות כיסוי ופרודיות בלי סוף.


פאר טסי. צילום: רמי זרנגר 

טסי החל לתת אותות הצלחה עוד ב־2013, אבל הפריצה המשמעותית עד מטורפת לחלוטין הייתה כאמור באוקטובר אשתקד, כש”דרך השלום” ראה אור. השיר היה למושמע ביותר ברדיו במשך חמישה שבועות ברצף וגרף יותר מ־23 מיליון צפיות ביוטיוב. טסי הפך לכוכב בהתאם, כיכב בקמפיין ל”בזק”, והשנה נגלה אם הוא זמר של להיט אחד או לא.
 
את הז’אנר האחר מייצג הראפר טונה – עוד תופעה מפתיעה לגמרי בסצנת המוזיקה הישראלית. תחייתו של הראפ בישראל היא נושא שדנו בו רבות השנה, עם הצלחה מסחרית יוצאת דופן לאמנים כמו נצ’י נצ’ וההרכב “קפה שחור חזק”, קוואמי ואפילו סאבלימינל שחזר לעניינים,

אבל נסיקתו של טונה, עם הלהיט “רוק 30”, והאלבום שבמסגרתו הוא הושק – “גם זה יעבור” - הפכו את שובו של הראפ ל”תחיית מתים” רשמית. טונה, או בשמו המקורי איתי זבולון, הוא ראפר בן 30 שמופיע על הבמות כבר 15 שנה. החומרים שלו הם בעיקר נוסטלגיים ומדברים לכל מי שגדל בשנות ה־90, וההצלחה היא פנומנלית.