אלכסנדר לבלוביץ' בן ה-64, תושב ירושלים, שנהרג בפיגוע יידוי האבנים בערב ראש השנה בירושלים הובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול בבירה.
מאות בני משפחה, חברים ומכרים נפרדו מלבלוביץ' בדרכו האחרונה. בנו של המנוח, ניר לבלוביץ' ספד לו: "איך אני בכלל יכול להמשיך בלעדיך בלי לשמוע את הצחוק המתגלגל שלך להרגיש את האהבה ללא תנאי שכל הזמן הרעפת עליי".

"להתרגל למציאות שבה אתה לא קיים היא דבר בלתי אפשרי. נוח בשלום אבא אהוב שלי, באדמת המדינה והעיר שבה נולדת וכה אהבת, גדלת ונרצחת", הוסיף הבן.
בתו של לבלוביץ', מיה, נפרדה מאביה בדמעות: "אפילו בצאת החג השמים כבר בכו. איך נפרדים מאדם כמוך שתמיד נתן והעניק. הם זורקים אבנים ולא חושבים מי האדם המיוחד שנמצא שם".

בת הזוג של אלכסנדר אמרה בעצב: "לנצח תהיה חלק מאיתנו בדיוק כמו בחייך, נלקחת מאיתנו בטרם עת בגלל שנאת חינם שאף פעם לא שררה בללבך".
כזכור, בערב החג חזר לבלוביץ' לביתו שבשכונת ארמון הנציב בירושלים מארוחת החג עם שתי נוסעות נוספות. בציר הסמוך לשכונת ארנונה החלו פלסטינים ליידות לעבר הרכב אבנים, ובעקבות כך איבד שליטה ולקה באירוע לבבי. לבלוביץ' החל לפרכס, סטה לתעלה והתנגש בעמוד. 
צוות מד"א פינה אותו במצב קשה לבית החולים שערי צדק ויום לאחר מכן מת מפצעיו. שתי הנוסעות נפצעו בפיגוע באורח קל.

"המצב הקיים איננו מקובל עלינו"
מוקדם יותר היום סייר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירושלים ובכביש 443 בעקבות האירועים האחרונים בבירה. "המצב הקיים איננו מקובל עלינו", אמר נתניהו שסייר בין היתר ברחוב וינר בארמון הנציב, שם נהרג לבלוביץ'.
"ניתן את הכלים לחיילים ולשוטרים כדי לפעול בתקיפות רבה מאוד נגד מידי אבנים ובקבוקי תבערה. האבן לא מבחינה בין רכב שנפגע כאן ונהרג בו אזרח ישראלי לבין אותה אבן שנזרקת בתחום הקו הירוק", אמר במהלך הסיור ראש הממשלה. 
ראש הממשלה הוסיף כי "אנחנו הולכים לאמץ שינויים גם בהוראות פתיחה באש וגם בעונשי מינימום על מיידי בקבוקים ואבנים. אני מתכוון להחמיר בצורה מסיבית את הקנסות כלפי קטינים ובני משפחותיהם, כדי לגרום להרתעה גם שם".