בעמותת שמע, המסייעת לילדים ובני נוער בעלי לקויות שמיעה, טוענים כי משרד הרווחה טרם תיקצב את פעילות העמותה כמובטח.



העמותה מקיימת פעילות חברתית לכ-600 ילדים ובני נוער חירשים וכבדי שמיעה מגילאי 6 עד 21, בשישה מועדונים ברשויות שונות ברחבי הארץ.



בשיחה עם "מעריב השבוע" מספר המנכ"ל אריק מאיר, כי כבר לפני חצי שנה היה אמור משרד הרווחה להזרים את התקציב. לדבריו, העמותה נמצאת בגירעון של כמיליון שקלים ואם לא תקבל תקצוב לא תוכל לפתוח את שנת הלימודים במועדונים החברתיים.



בנוסף, מאיר פנה לרשויות המקומיות שבהן מתגוררים הילדים ובני הנוער בעלי לקויות השמיעה וביקש מהן לממן באופן מלא את ההסעות למועדון בתל אביב ובבאר שבע. "עמותת שמע לא תוכל לסבסד או לממן את ההסעות ולכן המשמעות היא שהילדים לא יוכלו השנה לקחת חלק בפעילות העמותה", טוען המנכ"ל.



ש', אם חד הורית מבת ים, היא אמו של נער בן 15 הסובל מבעיות שמיעה. היא לא מחזיקה ברכב, ועל כן בשלוש השנים האחרונות מימנה עיריית בת ים הסעה לבנה למועדונית של עמותת שמע בתל אביב.



לפני כשבוע הודיעה העירייה לאם כי המימון יופסק. "בלי המועדונית בני ינותק חברתית. לא יהיו לו חוגים, חברים ועזרה בשיעורים", טוענת האם בדאגה.



ממשרד הרווחה נמסר כי "התקציב לעמותת שמע אושר ובימים הקרובים הכסף יועבר לעמותה בגובה של כ-300 אלף שקלים. ועדת התמיכות של משרד הרווחה קיבלה החלטות לגבי התמיכות לשנת 2015 כבר בחודש מרץ האחרון ואולם, על פי הנחיית משרד האוצר לא ניתן היה להודיע לארגונים על זכייתם בגלל היעדר חוק תקציב".



מהמרכז לשלטון מקומי נמסר כי "הרשויות המקומיות תומכות בעמותות וארגונים המספקים שירותים לקהילה בהתאם לקריטריונים שקובעת כל רשות ועל פי שיקולי מועצת העיר והנהלתה".



מעיריית בת ים נמסר כי "מאחר ותקצוב ההסעות אינו באישור משרד החינוך, פנינו מספר פעמים למשרד אולם לצערנו האישור עדיין לא ניתן. נמשיך לפעול בנושא".