התגובה של לפיד לחרם: בעקבות ההחלטה של בירת איסלנד להחרים מוצרים ישראלים במחאה על המשך הכיבוש בשטחים לטענתם, פרסם הבוקר (שבת) יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, מאמר תגובה חריף בתקשורת האיסלנדית.
 
במאמר, שפורסם בעיתון האיסלנדי "פראטאבלאדיד", מציג לפיד את הצביעות, לדבריו, בהחלטה שקיבלה מועצת העיר רייקוויק ומעמת את הקוראים עם נתונים סותרים לעמדתם על הסכסוך הישראלי פלסטיני. 
 
לפיד שואל בציניות, "האם החרם כולל את מה שמייצרים 20% מתושבי ישראל הערבים? האם החרם כולל את בתי החולים הישראלים בהם מטופלים בכל שנה עשרות אלפי פלסטינים? האם בין המוצרים נכללים תרופות כמו ה"קופקסון" לחולי טרשת? והאם החרם כולל את תוכנת "אופיס" של מיקרוסופט, את המצלמה בסלולרי, או גוגל, שבכולם מרכיבים שהומצאו בישראל או מיוצרים בה?". 
 
יו"ר יש עתיד מוסיף ומציין שהסכסוך הישראלי פלסטיני גובה הרבה פחות קורבנות מסכסוכים אחרים: "אין להתעלם מן העובדה שבמהלך השנים היו בין ההרוגים גם כמה אלפי חפים מפשע. זה נורא בעיני. למעשה, זה מדיר שינה בעיני בלילות, כמוני כרוב הישראלים. יחד עם זאת העובדה הפשוטה – והקלה לבדיקה – היא שב-67 השנים האחרונות נהרגו פחות פלסטינים חפים מפשע ממה שנהרגים בשבוע (!) רגיל בסוריה. למעשה, באותה תקופה נהרגו ברחבי העולם הערבי מוות אלים למעלה מ-12 מיליון בני אדם. בחישוב פשוט, הסכסוך הישראלי פלשתיני גרם ל-0.01% ממספר ההרוגים בסכסוכים שונים בעולם המוסלמי". 
 
"תעשיית החרם - מופעל בידי גורמים אסלאמיים בעזרת כסף קטארי ואיראני"


"אבל", ממשיך שר האוצר לשעבר, "הדיון אינו על סטטיסטיקה כמובן, אלא על מוסר. ישראל היא דמוקרטיה תוססת הנאבקת על קיומה בתנאים קשים. חטאנו העיקרי, בעיני העולם ומועצת רייקוויק, היא שאנחנו מנצחים במלחמה הזו. כן, בסכסוך הזה נהרגים יותר פלשתינים מאשר ישראלים. מדוע? מפני שיש לנו צבא טוב יותר ואת מערכת "כיפת ברזל" המגנה על ערינו מפני הטילים. אם הצבא שלנו יניח את נשקו ונסגור את "כיפת ברזל" ל-24 שעות, כולנו נמות". 
 
עוד כותב יו"ר יש עתיד: "תעשיית החרם אינה חדשה. מדובר במפעל אדיר של תקשורת ויחסי ציבור המופעל בידי גורמים אסלאמיים בעזרת כסף קטארי ואיראני. מטרתם אינה להקים מדינה פלשתינית לצד ישראל, אלא מדינה פלשתינית על חורבותיה של ישראל. הם יודעים היטב שהמסר הזה לא ייקלט טוב באירופה הליברלית. לכן הם החליטו – כפי שנחשף פעם אחר פעם – למכור לאירופאים התמימים מסרים הומניים של חופש ואחווה שהם אינם מאמינים בהם אפילו לרגע". 
 
לפיד תוקף גם את החמאס ומציין שההחלטה האיסלנדית מביעה למעשה תמיכה בארגון: "החמאס אינו רוצה להקים דמוקרטיה פלשתינית, אלא תיאוקרטיה חשוכה שבה תולים הומוסקסואלים מעמודי טלפון, לנשים אסור לצאת מהבית ונוצרים ויהודים נרצחים רק בשל היותם נוצרים ויהודים. האם הערכים האלה מקובלים על מועצת העיר רייקוויק? אם לא זה מוזר, מפני שהם הצביעו על תמיכה בהם".