מזדהים עם השובתים: ארגון המורים הודיע כי הלימודים בבתי הספר העל־יסודיים יושבתו הבוקר (ראשון) בין השעות 8:00 עד 10:00 לאות הזדהות עם בתי הספר הנוצריים במדינה, השובתים כבר 20 יום בעקבות סירוב להגדיל את תקציבם.



ההחלטה לערוך את שביתת הסולידריות התקבלה בתמיכת מועצת התלמידים והנוער הארצית. יצוין כי מדובר ב־47 בתי ספר נוצריים, שבהם לומדים כ־33 אלף תלמידים. בתי הספר הנוצריים שייכים למוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים.



ביום חמישי האחרון החליט הוועד המנהל של בתי הספר הנוצריים לדחות את הצעת משרד האוצר לתקצב את מוסדות החינוך ב־50 מיליון שקלים. המשא ומתן בין הצדדים נקלע למבוי סתום, והיום צפויה להיערך ישיבה של ועדת החינוך בכנסת, שבה ייקחו חלק גם מנהלי בתי הספר.



שלשום נערך בכנסיית אנטון הקדוש ביפו תפילה שבה השתתפו כ־150 הורים ותלמידים "כדי להעניק להם חוזק נפשי ורוחני". עוד נמסר כי לתפילה הגיעו גם שגרירים מנציגויות נוצריות שונות, הכוללות את ארה"ב, אפריקה ומדינות אירופיות. יועץ מועצת הבישופים הקתולים, ודיע אבו נסאר הסביר כי לאחר התפילה התבקשו השגרירים שנכחו בה "לדבר עם גורמים בממשלה ולברר מדוע קיימת הפליה כנגד המגזר שלנו".



בשיחה עם "מעריב־השבוע" הסבירה אחת המורות המלמדת בתיכון נוצרי ביפו כי "הבנו מההנהגה שלנו שעדיין אין הבטחות לתקופה ארוכה". המורה, ג'ולייט חליל, הוסיפה: "אנחנו חייבים לבטח את עצמנו. שרים ומנכ"לים מתחלפים, אבל אנחנו לא. אני מרגיעה את התלמידים שברגע שיסתיים המשבר, כל דקה שיפסידו הם יקבלו בחזרה, אבל כרגע אנחנו נלחמים על העתיד שלנו".



יו"ר ארגון המורים רן ארז מסר: "אני לא מבין איך מדינת ישראל, בתקופה שבה מצבנו כה רעוע באירופה, מרשה לעצמה לקפח מיעוט נוצרי. כמחצית מהמורים שלהם שייכים לארגון המורים. אם בתי הספר יקרסו כלכלית, המורים ייפגעו ראשונים".



ממשרד החינוך נמסר: "אף על פי שהנציגים הביעו את הסכמתם למתווה, הם החליטו לחזור בהם ולהמשיך בשביתה. המשרד קורא לנציגים להפסיק את הפגיעה בתלמידים ולהמשיך את ההידברות במסגרת הוועדה המשותפת".