לאחר משפט יחסית קצר, עקב הודאתו בסעיפים בהם הואשם, נגזר הבוקר (ראשון) דינו של רב פקד ערן מלכה, קצין המשטרה שהורשע בלקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.



בגזר הדין, אשר ניתן בבית המשפט המחוזי בירושלים, פירטו השופטים את הנימוקים שלהם לעונש, שהסתכם בסופו של דבר בשמונה שנות מאסר. יש לציין כי התביעה דרשה כי מלכה, חוקר משטרתי, אשר העביר פרטים מחקירות של חשודים לעורך הדין רונאל פישר בתמורה לכסף רב, יקבל את העונש המקסימלי, שעומד על 10 שנים. 



השופט יעקב צבן, שהקריא את גזר הדין, אמר כי: "מדובר בקצין משטרה בכיר, שביצע שורה של מעשים כחלק מתוכנית עבריינית ממוסדת. הוא פגע במשטרה במקרים ספציפיים ובאמון הציבור בה. הוא היה אמור לחזק את המשטרה, אך עשה זאת ההפך".



לאחר מכן, התייחס השופט לעונש: "לדעתי הוא היה צריך להיות קרוב לרף העליון, אבל בגלל הודאתו של מלכה, הכאתו על חטא ושיתוף הפעולה עם גורמי האכיפה, דינו ייגזר על שמונה שנים". אגב, ההגנה טענה כי הוא צריך לקבל כחמש שנים בלבד.



כעת יהיו למלכה כשבועיים בביתו, שם יוכל להיפרד מילדיו ומשפחתו, כחלק מהסדר טיעון קודם שהיה לו עם המשטרה. פרט לערבות אישית של אנשים ממשפחתו, תופקד גם ערבות כספית, במידה וינסה לברוח. כזכור, משפטו של עורך הדין רונאל פישר ומשפטה של פרקליטת מחוז ת"א לשעבר, רות דוד, נמצאים עדיין בשלב הדיונים.