נאום בר אילן, גרסת לפיד. יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד נאם היום (ראשון) באוניברסיטת בר אילן, והציע תוכנית להסדר מדיני עם הפלסטינים ומדינות ערב שיפתח בוועידה אזורית, בהשתתפות מצרים, ירדן, ערב הסעודית ומדינות המפרץ .
לפיד תקף בדבריו בחריפות את נתניהו על מה שכינה כשלונותיו בתחום המדיני, גם בנושא האיראני וגם בנושא הפלסטיני, ואמר: "אבא שלי לא בא מהגטו כדי לחיות במדינה דו לאומית, הוא בא הנה כדי לחיות בארץ היהודים. ואם לא ניפרד מהפלסטינים, יהדותה של ארץ ישראל עומדת בסכנה". 
על פי תוכניתו של לפיד, תכונס ועידה אזורית שתפעל בשני ערוצים בחסות ארצות הברית. במסלול ישראלי פלסטיני ישיר, ומסלול ישראלי ערבי רב משתתפים. מסגרת הדיון אותה מציע לפיד תהיה היוזמה הסעודית מ-2002 שאושררה מחדש בוועידת ריאד ב-2007. 

"פתרון אמיתי במקום ייאוש" 

לדבריו, היתרון ביוזמה הזאת הוא שהיא לא מדברת רק על הסכם עם הפלסטינים, אלא על יחסים נורמלים, מדיניים וכלכליים עם העולם הערבי כולו. עוד אמר לפיד כי גם אם לא מסכימים אם כל מילה ביוזמה הסעודית היא יוזמה חשובה, שיכולה לשמש התחלה חשובה למשא ומתן. 
על פי לפיד, הערוצים בוועידה האזורית יטפלו בשאלת הגבולות, שיקום עזה תמורת פירוק נשקו של החמאס וכן בנושאים כלכליים. אך עיקר הדיון, לדבריו, יעסוק בסידורי ביטחון, שיופעלו בהדרגה על פי מבחן הביצוע. אם הפלסטינים לא יעמדו בו התהליך כולו ייעצר מיד. 
"זו לא דרך קלה, צריך לבצע אותה בזהירות רבה, ולשמור על הביטחון בכל מחיר", אמר לפיד, אך הוסיף: "אבל יש פה פתרון אמיתי והוא מציע התקדמות במקום ייאוש ואת העתיד במקום נסיגה אחורה".

"התנהלות נתניהו: חוסר אחריות לאומי" 

יו"ר יש עתיד הרחיב ופירט על השגיאות, לדבריו, של נתניהו: "להתערב בבחירות בארצות הברית, להשמיץ את הנשיא ואת מזכיר המדינה בהדלפות אנונימיות ולא כל כך אנונימיות, אלו מעשים שגורמים נזק למדינת ישראל". לפיד הוסיף כי "לנסוע לנאום בקונגרס מאחורי גבו של הנשיא, בחסות המפלגה היריבה, רק מפני שיש לך בחירות בישראל, זה כבר מעשה של חוסר אחריות לאומי". 
 
לדברי לפיד, למשבר ביחסים עם ארה"ב יהיה נזק מתמשך: "המשבר הזה הוא לא זמני. הוא לא ייגמר ביום שהנשיא אובמה יעזוב את הבית הלבן. 
זה עימות שמשליך על הממשל כולו, כולל הממסד הבטחוני האמריקאי. ומה שהכי חמור, העולם הערבי מודע לו מאוד. הערבים רואים את זה. היחסים המיוחדים שלנו עם ארצות הברית היו תמיד חלק מההרתעה הבטחונית הישראלית מול גורמים עויינים במדינות ערב. והעימות מולם פגע ופוגע בהרתעה שלנו" .