צום יום הכיפורים יתחיל עם שקיעת השמש ויסתיים עם צאת הכוכבים בערב למחרת, עם תקיעת השופר.

זמני כניסת ויציאת הצום משתנים לפי המיקום בארץ.
כניסת הצום:

תל אביב - 17:51

ירושלים - 17:36

חיפה - 17:41

באר שבע - 17:54

צאת הצום:

תל אביב -18:49

ירושלים - 18:48

חיפה - 18:48 

באר שבע - 18:50
 

יום כיפור בירושלים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי מזג האוויר ביום הקדוש יהיה מעט חם מהרגיל לעונה. במד"א שבו והזכירו כי מדי שנה ביום הכיפורים נזקקים למעלה מ-2,000 בני אדם ברחבי הארץ לסיוע וטיפול רפואי של צוותי הארגון. מרבית המטופלים הם הולכי רגל וילדים שנפגעים בכבישים בזמן רכיבה על אופניים רגילים וחשמליים, צמים שחשים ברע עקב התייבשות, ילדים שמשחקים ללא השגחת מבוגר, ונשים בהריון שאחזו אותן צירי לידה ויש להעבירן בדחיפות לבתי החולים.
 
בנוסף לצוותי מד"א בתחנות, לכונני מד"א הרכובים על אופנועים ולכונני מד"א הפזורים עם אמבולנסים בשכונות ובערים, יתווספו השנה כונני מד"א בעלי ציוד רפואי מתקדם, שחלקם אף כולל דפיברילטורים, בבתי הכנסת ברחבי הארץ. 

יום הכיפורים הנוכחי יתאפיין גם בדריכות ביטחונית גבוהה. בעקבות פיגוע הירי שלשום, בו נרצחו שני אזרחים בירושלים, קיימו במערכת הביטחון הערכת מצב ביטחונית ובסיומה הוחלט להמליץ לדרג המדיני על הטלת סגר מלא על השטחים במהלך יום הכיפורים, כמו גם על סגירת המעברים ברצועת עזה. בצה"ל מדגישים כי במהלך הסגר יותר המעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. 
 
בנוסף, המשטרה החליטה כי באזורים בהם קיים חיכוך רגיש בין יהודים לפלסטינים ייפרסו כוחות מתוגברים, זאת כדי למנוע אפשרות של הפרות סדר או פיגועי טרור יחידים. בירושלים החלו כבר הערב לפרוס כוחות תגבור ברחבי העיר, לרבות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, שאמונים על שמירת הסדר הציבורי. זאת גם על רקע הגעתם הצפויה של אלפי מתפללים לרחבת הכותל המערבי. בנוסף, הוחלט במשטרת מחוז ירושלים לחמש מתנדבים של המשמר האזרחי בנשקים לצורך אבטחת בתי כנסת באזור מגוריהם.