בסיום הערכת מצב שהתקיימה היום (שני) בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, הוחלט לאור כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר בהר הבית, על הגבלת גיל כניסת המתפללים המוסלמים בהר הבית החל משעה זו.



הכניסה למקום תותר לגברים מגיל 40 ומעלה בלבד ונשים יוכלו להיכנס לתפילה בכל גיל.



ככל הנראה, הגבלת גיל המתפללים מגיעה לאחר שבמשטרה מודאגים מהתפרעויות כפי שארעו בשבוע שעבר, בערב ראש השנה. אז כזכור, פרצו מהומות בהר הבית, לאחר שמספר צעירים ערבים התבצרו בלילה במסגד אל-אקצא והתעמתו עם השוטרים שהגיעו לפנותם בבוקר.



המתבצרים אספו אבנים וזיקוקין, הקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד אל אקצא, בהם ארונות נעליים, מוטות ברזל, עץ וחבלים נקשרו לדלתות המסגד, שמשיות גדולות, רשתות ועוד, כל זאת במטרה להתעמת עם השוטרים והלוחמים, למנוע מהם את סגירת הדלתות ולפגוע בשגרת הביקורים בשטח הר הבית בערב החג.



סגר בשטחים


המערכת הביטחונית ערכה גם היא הערכת מצב היום ולאור מסקנותיה,משה (בוגי) יעלון, שר הביטחון, החליט כי החל ממחר בשעה 12:00, יוטל סגר כללי על כל שטחי יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה.



הסרת הסגר תתבצע ביום רביעי, בשעה 23:59, לא לפני שבמוצאי יום הכיפורים תתקיים הערכת מצב נוספת ובהתאם לתוצאותיה יוחלט אם להמשיך את הסגר.



מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים".