יום הכיפורים השנה צפוי להיות החם ביותר בעשור האחרון. "ברוב אזורי הארץ צפוי שרב כבד, חם במיוחד יהיה בפנים הארץ ובמיוחד באזור הכנרת, בקעת הירדן, השפלה, אילת והערבה" כך מסר החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ואדים דימנשטיין.



במד"א נערכים בכוחות מתוגברים בעקבות השרב הכבד וריבוי התאונות של רוכבי האופניים האופייני ליום זה.  בזמן שעם ישראל נערך לצום, מאות אלפי ילדים הכינו אתמול את אופניהם לקראת החג. "אני כל שנה מחכה רק ליום הכיפורים", סיפרה אפרת (13) מבת ים, "ההורים שלי צמים אז הם נהנים פחות, אבל בשבילי זה היום הכי כיף בשנה, כל הכביש שלי".  
 
במקביל קיבל בצהריים שר הביטחון משה (בוגי) יעלון את הערכת המצב שהניחה על שולחנו המערכת הביטחונית, והחליט כי החל מהיום בשעה 12:00 יוטל סגר כללי על כל שטחי יהודה ושומרון וייסגרו המעברים לרצועת עזה. הסרת הסגר תתבצע מחר בשעה 23:59, לא לפני שבמוצאי יום הכיפורים תתקיים הערכת מצב נוספת ובהתאם לתוצאותיה יוחלט אם להמשיך את הסגר.
 

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים". הסגר הזה מגיע לאחר שבתקופה האחרונה במערכת הביטחון אושרו הקלות רבות בנושא מעברם של פלסטינים לתוך שטח ישראל. "לאחרונה אנו מאפשרים למי שלא מרים עלינו את ידו לחיות ברווחה ובכבוד", סיפר גורם ביטחוני ערב החג, "מספר המשאיות שנכנסות לשטחים עולה כעת על 800 ביום, בהשוואה לתקופה שלאחר מבצע צוק איתן, שבה נכנסו כמה עשרות משאיות בלבד ביום". הגורם ציין גם שורה של הקלות במתן אישורי כניסה לפועלים פלסטינים מהגדה.

מחאת הארגונים למען בעלי חיים 

 
אלפים ייקחו חלק היום במנהג הכפרות המסורתי באמצעות תרנגולות, למרות המחאה מצד ארגונים למען בעלי חיים. יש לציין כי רבים משומרי המצוות עורכים את המנהג עם כסף המיועד לצדקה.  
 
בעקבות המחאה פרסם משרד החקלאות נוהל חדש, הקובע כללים ונהלים לנוהגים כפרות באמצעות תרנגולות, שבמסגרתו יועברו העופות לאחר מכן למשחטה מוכרת. עם זאת, מדגיש הנוהל כי משרד החקלאות אינו ממליץ לאכול מעופות שלא נשחטו במשחטה מוכרת עם פיקוח וטרינרי צמוד. 

בתוך כך, כ־1.4 מיליון מוסלמים יחגגו השבוע במכה את חג הקורבן עם מאות מיליוני מאמינים ברחבי העולם ובישראל. עם תום החג, יסתיים טקס העלייה לרגל למכה, המכונה חאג'.

על פי ההלכה המוסלמית, החאג' היא אחת ממצוות היסוד וכל מוסלמי מחויב לעלות לרגל למכה לפחות פעם אחת בחייו.  בעקבות סמיכות המועדים, משטרת ישראל תתגבר במהלך יום הכיפורים את נוכחותה סביב בתי הכנסת ואתרי התפילה וכן בערים המעורבות, מתוך חשש למתיחות ולפריצת מהומות מקומיות.